hej:) mam pewien problem z routerem i bardzo proszę o pomoc w jego rozwiązaniu. Czytałam inne wątki, ale niestety nie jest wystarczająco wyjaśnione w nich dla mnie-kobiety ;/
Ten screen z komputera stacjonarnego nic nie wnosi do tematu, bo widać na nim tylko konfigurację ustawioną na siłę przez Windows, po tym jak nie mógł jej pobrać z serwera DHCP. Masz tam adres IP zaczynający się od 169.254. podczas gdy powinien rozpoczynać się od 192.168.1. Wrzuć screena z konfiguracji połączenia sieciowego na tym komputerze stacjonarnym. Do tego na laptopie w przeglądarce wywołaj adres 192.168.1.1 - wówczas będziesz mogła zalogować się do zaplecza administracyjnego routera. Rozumiem, że podstawowe przyczyny jak uszkodzenie kabla, uszkodzenie końcówki kabla czy blokadę połączenia przez firewall zainstalowany na komputerze stacjonarnym już wykluczyłaś?
BTW: Czy próbowałaś rozłączyć połączenie Wi-Fi lub wyłączyć kartę sieciową przełącznikiem/przyciskiem na laptopie i wówczas ten sam kabel sieciowy podłączyć do przewodowej karty sieciowej w laptopie? Jeżeli nie to spróbuj i napisz jaki będzie efekt. W ten sposób wykluczysz uszkodzenie kabla.
Podłączałam kabel do laptopa wyłączając guzik wifi, jest to samo co na stacjonarnym.
Próbowałam też wchodzić na adres: 192.168.1.1 na laptopie, ale nie chce mi zalogować. podaje im hasło i login(te, na które loguje się na telefonie i tablecie) , nie działa, a gdy daje tam admin i admin (pisało w instrukcji), też nie chce wejść ;/
Antywirus wykluczony, bo po formacie nie wgrywałam nic, wcześniej też próbowałam wyłączać.
Zastanawia mnie tylko, dlaczego po zmianie kabla lan przez 1-2 dni działał internet. I teraz nie mam pojęcia, czy przypadkiem ten drugi kabel się zepsuł nagle (nie był nowy, a pożyczany). To jutro z rana sprawdzę kombinując nowy. Ewentualnie gniazdo…
Tu są print screeny ze stacjonarnego, ale nie wiem, czy o to chodziło.
Screen konfiguracji połączenia sieciowego na stacjonarnym to chodzi o to?: Przepraszam, nie znam się
Microsoft Windows XP [Wersja 5.1.2600]
© Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.
C:\Documents and Settings\orzely>ipconfig/all
Konfiguracja IP systemu Windows
Nazwa hosta . . . . . . . . . . . : orzel-b88f61f8c
Sufiks podstawowej domeny DNS . . . . . . :
Typ węzła . . . . . . . . . . . . : Nieznany
Routing IP włączony . . . . . . . : Nie
Serwer WINS Proxy włączony. . . . : Nie
Karta Ethernet Połączenie lokalne:
Sufiks DNS konkretnego połączenia :
Opis . . . . . . . . . . . . . . : Atheros AR8131 PCI-E Gigabit Etherne
t Controller
Adres fizyczny. . . . . . . . . . : 8C-89-A5-7E-51-9E
DHCP włączone . . . . . . . . . . : Tak
Autokonfiguracja włączona . . . . : Tak
Adres IP autokonfiguracji . . . . : 169.254.199.214
Maska podsieci. . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Brama domyślna. . . . . . . . . . :
@Narv, nie bardzo - wydląda mi na no na brak połączenia (“stacjonarne” karty sieciowe nie mają “linka” wg “wklejki” Karoli) - Stan nośnika . . . . . . . . . . .: Nośnik odłączony
Chodzi o tego Broadcoma Net Link Fast Ethernet (Nie żaden Atheros! Jeżeli ipconfig nie kłamie, to nawet takiej karty nie ma w komputerze) - sprawdzenie kabla, połączeń miedzy urządzeniami, aktualizacja (reinstalacja) sterowników powinna pomóc ( w tej kolejności), reszta to już zabawa w mozolne sprawdzanie systemu operacyjnego.
@Karola, podaj choć (na przyszłość też w wypadku innych problemów) system operacyjny, jakiego używasz. Jest bardzo pomocne przy rozwiązywaniu tego typu problemów.
To samo dotyczy się np. modelu laptopa a w stacjonarnych komputerach podania modelu płyty głównej (minimum).
Jeżeli tego nie wiesz, trudniej Ci pomóc i kólko się zamyka.
Użyj http://www.dobreprogramy.pl/AIDA32-Enterprise-System-Information,Program,Windows,11510.html , podaj informację z zakładki po lewej stronie na temat sprzętu (Komputer > Podsumowanie > po prawej szukasz “Nazwa płyty głównej”.
Dużo pomaga Help-userom, reszta należy do Ciebie.
Acha!
Mam nadzieję, że nie robisz tzw. pętli, czyli jak masz połączenie z siecią wi-fi, to podłączasz kabel wtedy NA PEWNO Nie będziesz miała aktywnego żadnego połączenia.
Ostatnia rada to przeczytanie tego, jeśli używasz windowsa 7/8: http://support.microsoft.com/kb/980486
Niestety, Nie ma innej opcji jak kontakt ze supportem microsoftu…
To tyle, co na tą chwilę znalazłem
P.S.
W międzyczasie jak pisałaś, dodałaś nowego posta (zdarza się).
To na pewno ten sam komp ? W ipconfig, którego logi podałaś nie ma żadnej informacji o takiej karcie.
Pozdrawiam,
//Azi
Już:) tak więc mój stary laptop : lenovo G530, procesor Intel® Celeron ® CPU 900, 2.2. Ghz, RAM: 2,00 GB. 32bit, Vista home basic SP2.
stacjonarny : Windows XP home edition, SP2, Procesor Intel ® Pentium ® 4 CPU 3,00 GHz, 3,21 GB RAM,
Właściwości płyty głównej: MSI G41M-P28 (MS-7592), wersja 5,0
sieć: podstawowy adres ip: 169.254.199.214
karta sieciowa: Atheros AR8131 PCI-E Gigabit Ethernet Controller.
Pętli nie robię:)
A karta sieciowa w laptopie nazywa się Broadcom, w stacjonarnym zaś Atheros. Ale w laptopie działa przez wifi.
Może być to wina samego routera? Podobny przypadek miała ciocia, która wymieniając router problem naprawiła.