Brak połączenia z siecią LAN

Proszę o pomoc. Mam nową płytę główną ASRockP4i65G, po podłączeniu kabla sieciowego dalej pokazuje się, że kabel jest rozłączony: jak aktywowac LAN dla tej płyty.

Dziękuje.

Sprawdź w biosie czy karta sieciowa jest ustawiona enabled

Ale nie podejrzewam aby fabrycznie było ustawione inaczej! !!

Problem może nie leżeć w aktywacji urządzenia w biosie.

podaj więcej informacji np czy w windowsie karta jest prawidłowo zainstalowana?

On Board LAN jest Enabled mimo to nie działa, jakie informacje sprawdzic?

start----- panel sterowania ---- system -------- menedżer urządzeń -------- i zobacz czy przy urządzeniu karta sieciowa nie ma wykrzyknika lub znaku zapytania??? A po primo czy jest karta sieciowa jako urządzenie w systemie???

nie ma wykrzyknika ani znaku zapytania. Połączenie przed wymianą płyty działało bez problemu a teraz ani rusz. Stytem W jest postawiony od nowa. W BIOS jest jeszcze jakiś modem na Diesabled?

modem to inne urządzenie ---- a czy problem dotyczy internetu to znaczy jego braku ?? jeśli tak zobacz na adres IP we właściwościach tej nowej karty sieciowej !!

Złączono Posta : 16.11.2006 (Czw) 22:25

masz może konto w komunikatorze tlen lub Gadu gadu szybciej pójdzie pisanie !!

Internet nie działa, jak sprawdzic IP? Karta sieciowa jest zintegrowana z płytą główną.

panel sterowania------połączenia sieciowe----otwórz----połączenie lokalne—prawy klawisz myszki w ikonkę połączenie lokalne---- właściwości---- odnajdź protokół internetowy TCP/IP----zaznacz kliknij właściwości ----- pojawi się okienko ----i co tam jest wpisane??

“Uzyskaj adres IP automatycznie”

a jak masz na komputerze z którego piszesz teraz do mnie??

Złączono Posta : 16.11.2006 (Czw) 22:46

z jakiej usługi internetowej korzystasz neostrada?? wi-fi ??

Z innego łącze się przez USB: IP 192.168.1.10

do niedziałającego komputera wpisz IP 192.168.1.10 oraz ----poniżej adresu IP —dane z maski podsieci---- z kompa z którego piszesz we właściwe miejsca dalej wpisz adres bramy spisane z ustawień 1 - go kompa czyli tego z którego piszesz i zobacz czy działa??

Złączono Posta : 16.11.2006 (Czw) 23:28

muszę kończyć pora dla mnie niestety późna !!

Dziękuje za pomoc. Problem chyba jest z kablem sieciowym: czy są między nimi jakieś różnice. Mam modem Sagem 1400 od tepsy i karte sieciową zintegrowaną z płytą.

są dwa typy kabli do łączenia w sieć

1.- kabel jeden do jeden - łączy np kartę sieciową i router , czy też inne urządzenie sieciowe

2- kabel z przeplotem tzw. cross link - nim połączysz dwa komputery .

Pozdrawiam! !!

Nie rozumiem jednego: dlaczego kabel, którym połączony był modem i komputer po zmianie płyty okazał się niewłaściwy ?? . (przed modernizacją wszystko było OK)

Kupiłam nowy kabel, dalej nie było sygnału. Dopiero gdy wyciągnęłam kabel, który kiedyś dołączony był do zestawu tepsy z modemem połączenie zadziałało.

Pozdrawiam.

Widać tep-sa ma nawet swoje stanadarty kabli !!