Brak porządkowej w bibliotece

Witam. Mam niemały problem i bardzo bym was prosił abyście mi pomogli ze wezględu na to, że nie jestem dobrym informatykiem. W sumie informatyk ze mnie żaden ;D

Jakiś czas temu zachciało mi się zmienić wyglą ikon w moim XP’ku, tak aby wyglądały jak w windowsie 7. Ściągnąłem jakiś program i wszystko śmigało. Z tego co pamiętam to na pulpicie pojawiła się ikonka “Rebulid Icon”. Nie wiem jak dokładnie nazywał się tan program. Wszystko działało bez zarzutu, ale po kilku miesiącach chciałem trochę uporządkować mój dysk. W panelu sterowania odinstalowywałem kolejne gry, programy, których już nie używam. Byłem już przy końcu i natknąłem się właśnie na ten program. Odintalowałem go. Wszytko szło niby dobrze, po zakończeniu wyskczył komunikat, że trzeba uruchomić ponownie system, więc tak zrobiłem. Gdy odpalałem go, po wyborze profilu wyskoczył komunikat, że brak porządkowej 423 w bibliotece była też nazwa tego pliku, ale niestety nie pamiętam. Gdy wcisnąłem “ok” pokazał się pulpit, ale całkiem goły. Nie było ikon, ani paska. Mogłem jedynie otworzyć menedżera zadań.

Mam windowsa XP Professional jbc. ;-]

Pozdrawiam.

Włóż płytę Windows XP i wejdź do konsoli odzyskiwania.

Wpisz : sfc /scannow

Gratuluję głupoty… Tak się właśnie kończy zabawa z transformation pack’ami… Teraz to możesz sobie przeinstalować system, bo już nic nie zrobisz…

Bez przesady… sfc /scannow może nie pomóc (choć spróbować nie zawadzi), bo niektóre transformationpacki “bronią się” przed podmianą plików na wersje oryginalne zastępując swoimi te, z których korzysta sfc.

Ale nawet jeżeli sfc zawiedzie, zawsze można zrobić reinstalację naprawczą, tzw. “w miejscu”. Naprawi to wszystkie zmienione, brakujące i uszkodzone pliki systemowe nie ruszając danych ani programów (plików i/lub ustawień) użytkownika. Trzeba tylko potem dociagnąć ew. brakujące poprawki z Windows Update.