enekris1
(enekris1)
3 Sierpień 2013 11:59
#1
Witam.Mam ogólne problemy z komputerem.Po miesiącu wróciłem do starego komputera a że był użytkowany przez mlodsze rodzeństwo szczerze mówiąc nie da rady nic na nim zrobić , pełno błędów ciągle się zacina nie można nic odinstalować/zainstalować
Ascent
(Ascent)
3 Sierpień 2013 13:27
#2
Co to znaczy ogólne problemy z komputerem? Nie napisałeś z jakim konkretnym problemem mamy ci pomóc. Namieszali coś w plikach, zainstalowali różne programy, toolbary? Jeśli podejrzewasz wirusy to napisz/poproś o przeniesienie wątku do działu Bezpieczeństwo i wstaw log z OTL, instrukcja tutaj: analiza-dezynfekcja-zestaw-narzedzi-nieingerencyjnych-t485632.html
PS. Zmień nazwę tematu na jakiś konkretny, bo wątek zostanie usunięty.
Atis
(Atis)
3 Sierpień 2013 16:41
#4
Podłączyłeś zainfekowane urządzenie pod USB.
Wirus Sality który infekuje wszystkie pliki wykonywalne.
Zabezpiecz się przed infekcją z USB: Panda USB Vaccine lub KLIK
Uruchom program i kliknij Vaccinate.
Do okna Własne opcje skanowania / skrypt wklej:
:OTL O4 - HKLM…\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k File not found O4 - HKCU…\Run: [] C:\Program Files\Samsung\Kies\External\FirmwareUpdate\KiesPDLR.exe File not found O4 - HKCU…\Run: [DAEMON Tools Lite] “C:\Program Files\DAEMON Tools Lite\DTLite.exe” -autorun File not found O4 - HKCU…\Run: [KiesPreload] C:\Program Files\Samsung\Kies\Kies.exe /preload File not found O4 - HKCU…\Run: [veawa] C:\Documents and Settings\Kobuz\veawa.exe () O4 - HKCU…\Run: [xeaxa] C:\Documents and Settings\Kobuz\xeaxa.exe () O4 - Startup: C:\Documents and Settings\Kobuz\Menu Start\Programy\Autostart\15CD63.lnk = C:\WINDOWS\system32\C4BBE9\15CD63.EXE () [2013-07-06 11:13:45 | 000,139,264 | RHS- | C] () – C:\Documents and Settings\Kobuz\veawa.scr [2013-07-06 11:13:45 | 000,139,264 | RHS- | C] () – C:\Documents and Settings\Kobuz\veawa.exe [2013-06-06 08:54:47 | 000,139,264 | RHS- | C] () – C:\Documents and Settings\Kobuz\xeaxa.scr [2013-06-06 08:54:47 | 000,139,264 | RHS- | C] () – C:\Documents and Settings\Kobuz\xeaxa.exe [2013-06-06 08:54:47 | 000,139,264 | RHS- | C] () – C:\Documents and Settings\Kobuz\mwrioy.scr [2013-06-06 08:54:47 | 000,139,264 | RHS- | C] () – C:\Documents and Settings\Kobuz\mwrioy.exe [2013-04-10 13:53:48 | 000,000,135 | RHS- | C] () – C:\Documents and Settings\Kobuz\autorun.inf :Files autorun.inf /alldrives pyenb.exe /alldrives RECYCLER /alldrives C:\Documents and Settings\Kobuz*.lnk :Commands [emptytemp]
Kliknij Wykonaj skrypt i zatwierdź restart.
Wyłącz przywracanie systemu:
http://support.microsoft.com/kb/310405/pl
Skanuj wszystkie partycje i lecz zainfekowane pliki.
SalityKiller lub KLIK
Dr.Web CureIt lub KLIK Przeskanuj wszystkie dyski: KLIK
Kaspersky Virus Removal Tool 2011 lub KLIK
W zakładce Scan scope zaznacz wszystkie dyski:
Aby zmienić obszar automatycznego skanowania, wykonaj poniższe działania: 1. Uruchom Kaspersky Virus Removal Tool 2011. 2. Przejdź na zakładkę Settings (Ustawienia) oznaczonych obrazkiem z kołem zębatym. 3. Wybierz sekcję Scan scope (Obszar skanowania). 4. Utwórz odpowiedni obszar skanowania zaznaczając obiekty, które mają być przeskanowane. http://support.kaspersky.com/pl/6187#q1
Pokaż nowy log gdy skanery nie będą wykrywały żadnych zainfekowanych plików.
Agaton
(Agatonster)
3 Sierpień 2013 16:48
#5
enekris1 ,
2.15. Na Forum piszemy w języku polskim. Użytkownik ma obowiązek zadbania o poprawność gramatyczną i ortograficzną (polska pisownia, znaki interpunkcyjne) swoich postów, tematów czy innych treści, które publikuje.
Proszę poprawić pisownię w opisie problemu. W celu dokonania korekty proszę użyć przycisku Edytuj przy poście otwierającym ten temat.
Zignorowanie zalecenia będzie skutkowało przeniesieniem tematu do Kosza.