Brak restartu po zakończeniu sprawdzania dysków


(Lammermoor) #1

Moi znajomi z UK mają problem z laptopem. Wcześniej przez Skype instruowałam ich, krok po kroku, jak mają pousuwać wirusy, wyczyścić rejestr itp. Sprawdziłam ich logi z HJ, było ok, mam nadzieję. Na koniec poleciłam sprawdzić dyski na obecność błędów. Cały czas, podczas wykonywania tej operacji ich Skype świecił na dostępny, trochę mnie to zdziwiło. Przed chwilą miałam telefon, że sprawdzanie się zakończyło i jest info żeby czekać na restart, ale czekają już ok. 30 minut i nic się nie dzieje. Jeszcze nie spotkalam się z takim problemem, dlatego proszę o pomoc. Czy można po prostu zresetować komputer, skoro czekanie przedłuża się?


(Kylek) #2

Miałem podobną sytuację z notebookiem Fujitsu-Siemens z anglojęzycznym XP. Tam po skanowaniu dysków komputer też się nie restartował, chociaż dyski mają system NTFS. U mnie w domu, na komputerze stacjonarnym jest tak, że po skanowaniu dysków NTFS komputer się restartuje a po skanowaniu dysków FAT już nie - po prostu dalej się uruchamia. W sytuacji, gdy restart nie nastąpił, można śmiało zrestartować komputer ręcznie.


(Lammermoor) #3

Dziękuję za odpowiedź, bo od rana szukam rozwiązania i niczego sensownego nie widzę. Chyba trafiłeś w sedno, bo oni również mają anglojęzycznego XP HE, marka też się zgadza, jest to FUJITSU-SIEMENS AMILO M7440G. Na razie nie wiem jak sobie poradzili, chyba go zresetowali, bo nie sadzę, że czekają z tym fantem nadal. Swoją drogą ciekawe z czego to wynika i czy jest jakaś opcja aby temu w przyszłości zapobiec?


(XMan) #4

Może być tak j/w ale przekażę do tego dobrą radę - najlepiej w opcjach komunikatorów odchaczyć/wyłączyć

,,Ładuj automatycznie wraz ze startem systemu".

Jest jeszcze ikonka na pulpicie, menu Start oraz ikonka w pasku szybkiego uruchamiania.

Dodatkowo podczas wykonywania w/w czynności, restartowania lub wyłączania komputera powinny być wyłączone wszystkie programy.

/ z tego co zrozumiałem to Skype nie był wyłączony /.