Brak synchronizacji audio z wideo

windows10
(MaFFiozo) #1

Dzień dobry.

Mam pewien problem, nie wiem czy poważny, czy nie. Bardzo bym prosił o pomoc, ponieważ bardzo martwię się tym stanem rzeczy.

Wszystko się zaczęło ok. tygodnia temu. Wtedy, chcąc przyspieszyć pracę mojego programu do montowania filmów, Sony Vegas Pro 13, zmieniłem podstawowe ustawienia zużycia pamięci RAM (mam komputer z zainstalowanymi 16 gigabyte’ami) z bodajże 200 lub 400 na 10000 (jeden tysiąc oznaczał tam 1 GB). Mam taki zwyczaj przy pracy, iż lubię sobie oglądać filmy na platformie YouTube. Zauważyłem jednak dziwną rzecz. Wideo zaczęło wyprzedzać audio, co powodowało dyskomfort oglądania. Zmieniłem ustawienia w programie z 10000 na 7000, a gdy zauważyłem, że problem występuje nadal, zmieniłem na 5000. Kiedy audio nadal nie synchronizowało się z wideo, postanowiłem przywrócić ustawienia fabryczne programu do montażu.

Niestety, zamiast poprawy, przyszedł też kolejny problem. Pojawił się, po raz pierwszy od kupienia PC’ta (PC ma niecały rok), niebieski ekran Windowsa, informujący o konieczności ponownego uruchomienia komputera.

Z biegiem czasu, problem się pogarszał, przez całkowicie spadała przyjemność z oglądania “YouTuba”. “Szperając” po internecie, postanowiłem dokładnie sprawdzić czy mam aktualne sterowniki do karty graficznej. Według systemu tak, ale według programu Geforce Experience, nie. Zainstalowałem te, które sugerował ten program. Podczas instalacji znów ukazał się nieprzyjemny niebieski ekran Windowsa. Po ponownym uruchomieniu, udało się wszystko zainstalować.

Na początku byłem wniebowzięty. Wszystko działało jak szwajcarski zegarek, po czym, jak to miałem w zwyczaju, uruchomiłem grę CS:GO oraz przeglądarkę w tle, aby oglądać filmy na platformie YouTube podczas grania. Jak się pewnie państwo spodziewają, problem się powtórzył.

Postanowiłem, iż odinstaluje program do montażu filmów. Problem się nie rozwiązał, więc zainstalowałem program ponownie, po czym postanowiłem, że sprawdzę aktualność mojej wtyczki .NET Framework. Okazała się nie aktualna, więc ją zaktualizowałem. Wydawało się, że jest to rozwiązanie problemu. Wielokrotnie uruchamiałem grę i wszystko działało idealnie.

Niestety, gdy po raz kolejny uruchomiłem grę i problem się powtórzył, ale w mniejszym stopniu.

Tak wygląda ten problem. Wiem, że się trochę rozpisałem, ale uważam, że powinienem opisać go jak najlepiej. Bardzo bym prosił o odpowiedzi, a jeśli są jeszcze jakieś pytania, to chętnie odpowiem i się czymś podzielę. Co do moich “rozmyślań” na ten temat, chociaż nie wiem, czy jest to możliwe, uważam, że zmieniając zużycie pamięci RAM w programie Sony Vegas Pro 13, mogłem zmienić też zużycie owej pamięci przez program, który odpowiada za prawidłową pracę innych aplikacji tego typu i teraz “zżera” mi to pamięć RAM.

Co do moich podzespołów to (komputer, przypominam, ma niecały rok):

Procesor: Intel Core I5 8400

Karta graficzna: Gigabyte Geforce GTX 1060 G1 Gaming 3 GB

Pamięć RAM: Goodram DDR4 16 GB

Dysk SSD: Smasung 970 Evo 250 GB

Dysk HDD: Toshiba P300 2 TB

Nie chciałbym, aby rozwiązaniem problemu było przeinstalowanie systemu, ponieważ mam na dyskach wiele danych, których nie miałbym gdzie przegrać.

Z góry dziękuję za okazaną pomoc

(Dimatheus) #2

Hej,

Na początek najważniejsze, byś podał, jakie dokładnie błędy się pojawiają - tzn. jakie numery pojawiają się na BSOD. Pomocny może być w tym program BlueScreenViewer:

Pomocne może być też przejrzenie poniższego tematu:

Pozdrawiam,
Dimatheus

(MaFFiozo) #3

Cześć,
Dzięki za odpowiedź.
Po zainstalowaniu tego programu nie ukazało się nic. Wszystko zrobiłem tak jak trzeba, ale po prostu nic.
Problem z niebieskim ekranem się już nie powtórzył, ale wiem, że może wrócić.
Mogłem przez przypadek odkryć jego problem, ponieważ ostatnio uruchomiłem menedżera zadań i okazało się, że pewien proces stanął w miejscu, zżerając 50% mocy procesora. Niebieski ekran pojawiał się, gdy na komputerze było prowadzone za wiele procesów, lecz nie wiem, czy właśnie to było rozwiązaniem tego problemu.

(cyngiel 1) #4

Czyli obecnie problemem jest nadal rozjechanie fonii z wizją na You Tube?
Masz to rozjechanie na włączonym tylko You Tube (bez gry)?

(MaFFiozo) #5

Tak. Problem występuje teraz również, gdy korzystam z przeglądarki normalnie, bez włączonej gry.
Jeśli to może pomóc, to średnie zużycie pamięci RAM przez przeglądarkę (Google Chrome) wynosi ok. 800 MB. A przy uruchomionej przeglądarce i Discordzie, średnie zużycie pamięci RAM wynosi 43%. W tle działa program antywirusowy Bitdefender, “zżerający” ok. 275 MB.

(cyngiel 1) #6

Wszystko jest nie tak.
Zużycie pamięci 43%? Przy 16 GB z takimi czynnymi aplikacjami…
Musisz po kolei teraz “prześwietlić” system, bo jest bałagan.
Więc na początek daj screeny z zakładki procesy menedżera zadań.
Coś bardzo ci obciąża pamięć.
Daj screeny właśnie, kiedy masz tak duże zużycie pamięci.

(MaFFiozo) #7

Tak się to prezentuje. Jeśli będzie trzeba więcej screen’ów z menedżera zadań to proszę pisać. Proszę też o dalsze instrukcje postępowania.
Co do pamięci RAM, to tak jak napisałem w pytaniu, zmieniałem ustawienia programu do montażu Sony Vegas Pro 13 i tam mogło coś się stać.
Nie wiem, czy to w ogóle możliwe, ale sądzę, iż zmieniając tamte ustawienia, mogłem też zmienić ustawienia procesu, który jest odpowiedzialny za działanie aplikacji na komputerze.
To są moje spostrzeżenia i nie wiem, czy jakkolwiek pomogłem.