Dzień dobry.
Mam pewien problem, nie wiem czy poważny, czy nie. Bardzo bym prosił o pomoc, ponieważ bardzo martwię się tym stanem rzeczy.
Wszystko się zaczęło ok. tygodnia temu. Wtedy, chcąc przyspieszyć pracę mojego programu do montowania filmów, Sony Vegas Pro 13, zmieniłem podstawowe ustawienia zużycia pamięci RAM (mam komputer z zainstalowanymi 16 gigabyte’ami) z bodajże 200 lub 400 na 10000 (jeden tysiąc oznaczał tam 1 GB). Mam taki zwyczaj przy pracy, iż lubię sobie oglądać filmy na platformie YouTube. Zauważyłem jednak dziwną rzecz. Wideo zaczęło wyprzedzać audio, co powodowało dyskomfort oglądania. Zmieniłem ustawienia w programie z 10000 na 7000, a gdy zauważyłem, że problem występuje nadal, zmieniłem na 5000. Kiedy audio nadal nie synchronizowało się z wideo, postanowiłem przywrócić ustawienia fabryczne programu do montażu.
Niestety, zamiast poprawy, przyszedł też kolejny problem. Pojawił się, po raz pierwszy od kupienia PC’ta (PC ma niecały rok), niebieski ekran Windowsa, informujący o konieczności ponownego uruchomienia komputera.
Z biegiem czasu, problem się pogarszał, przez całkowicie spadała przyjemność z oglądania “YouTuba”. “Szperając” po internecie, postanowiłem dokładnie sprawdzić czy mam aktualne sterowniki do karty graficznej. Według systemu tak, ale według programu Geforce Experience, nie. Zainstalowałem te, które sugerował ten program. Podczas instalacji znów ukazał się nieprzyjemny niebieski ekran Windowsa. Po ponownym uruchomieniu, udało się wszystko zainstalować.
Na początku byłem wniebowzięty. Wszystko działało jak szwajcarski zegarek, po czym, jak to miałem w zwyczaju, uruchomiłem grę CS:GO oraz przeglądarkę w tle, aby oglądać filmy na platformie YouTube podczas grania. Jak się pewnie państwo spodziewają, problem się powtórzył.
Postanowiłem, iż odinstaluje program do montażu filmów. Problem się nie rozwiązał, więc zainstalowałem program ponownie, po czym postanowiłem, że sprawdzę aktualność mojej wtyczki .NET Framework. Okazała się nie aktualna, więc ją zaktualizowałem. Wydawało się, że jest to rozwiązanie problemu. Wielokrotnie uruchamiałem grę i wszystko działało idealnie.
Niestety, gdy po raz kolejny uruchomiłem grę i problem się powtórzył, ale w mniejszym stopniu.
Tak wygląda ten problem. Wiem, że się trochę rozpisałem, ale uważam, że powinienem opisać go jak najlepiej. Bardzo bym prosił o odpowiedzi, a jeśli są jeszcze jakieś pytania, to chętnie odpowiem i się czymś podzielę. Co do moich “rozmyślań” na ten temat, chociaż nie wiem, czy jest to możliwe, uważam, że zmieniając zużycie pamięci RAM w programie Sony Vegas Pro 13, mogłem zmienić też zużycie owej pamięci przez program, który odpowiada za prawidłową pracę innych aplikacji tego typu i teraz “zżera” mi to pamięć RAM.
Co do moich podzespołów to (komputer, przypominam, ma niecały rok):
Procesor: Intel Core I5 8400
Karta graficzna: Gigabyte Geforce GTX 1060 G1 Gaming 3 GB
Pamięć RAM: Goodram DDR4 16 GB
Dysk SSD: Smasung 970 Evo 250 GB
Dysk HDD: Toshiba P300 2 TB
Nie chciałbym, aby rozwiązaniem problemu było przeinstalowanie systemu, ponieważ mam na dyskach wiele danych, których nie miałbym gdzie przegrać.
Z góry dziękuję za okazaną pomoc