Brak treści maili w Poczcie Systemu Windows


(Dobersoftware) #1

Mam problem jakw temacie, wyglądało to tak iż dokupiłem dysk twardy zrobiłem na nim partycje gdzie miała sobie leżeć poczta i inne dokumenty tak wiec w PSW (Poczcie Systemu Windows) w zaawansowanych zmieniłem ścieżkę magazynu wiadomości. System ładnie napisał ze to skopiuje i skopiował. Zamknąłem PSW wedle zyczenia programu i po jego ponownym uruchomieni widzę strukture katalogów poczty, ba nawet są nagłówki poczty ale NIE MA TREŚCI :expressionless: zazwyczaj pojawia się jako załącznik HTML lub TXT z czego po kliknięciu na html otworzy sie w przegladarce, a jesli będzie to txt to pojawi się komunikat błędu o nie znalezieniu pliku. Co ciekawe we właściwościach wiadomości widać ich całą treść itp...

W przypadku wysłania wiadomosci jest to samo - widze treśc jaka piszę - nie mogę dodac podpisu wiadomość się wysyła (na szczęście z treścią jaką wpisałem) ale w folderze wysłanych nie widać już treści :expressionless:

Po prostu ręce opadają wiem ze windows mail beta miał podobny błąd ale nie było na niego rozwiazania...

Proszę o pomoc / suggestie


(Piotr P.) #2

W celu rozwiązania problemu proszę zainstalować aktualizację KB941090 do

której link znajduje się w poniższym artykule:

http://support.microsoft.com/kb/941090

Dodatkowe kroki naprawcze:

Problem może być również związany z uszkodzeniem bazy danych programu Poczta

systemu Windows w wyniku działania innego programu (np. w przypadku laptopów

Toshiba jest to bardzo często program Desktop SMS - należy go odinstalować;

może to być tez program antywirusowy).

Przed wykonaniem poniższych poleceń, proszę wykonać kopię zapasową

maili i ustawień.

Proponuje na początek skorzystać z polecenia ESENTUTL w celu dokonania

naprawy tejże bazy.

W tym celu proszę kliknąć na skrót "Wiersz polecenia" (Start>Wszystkie

programy>Akcesoria>Wiersz polecenia) prawym klawiszem myszy i wybrać

"Uruchom jako Administrator", a następnie w oknie wiersza poleceń wpisać:

esentutl /p "%USERPROFILE%\AppData\Local\Microsoft\Windows

Mail\windowsmail.msmessagestore"

Można również skorzystać z darmowego narzędzia ze strony:

<http://www.oehelp.com/WMUtil/>

które oferuje funkcje naprawy bazy danych ww. programu, jak i kilka innych.

Istotne jest aby program Poczta systemu Windows nie był włączony w momencie

uruchamiania podanego przeze mnie polecenia (to samo dotyczy używania

narzędzia WMUtil). Aby sprawdzić, czy program nie jest na pewno włączony,

należy uruchomić Menedżera zadań (CTRL+SHIFT+ESC) i na karcie Procesy

sprawdzić, czy na liście znajduje się proces o nazwie "WinMail.exe"; jeśli

tak, należy kliknąć na nim prawym klawiszem myszy i wybrać polecenie

"Zamknij drzewo procesów".

Można spróbować również poniższych kroków:

  • przenieść w dowolne miejsce na dysku cała zawartość folderu

x:\Users[nazwa konta]\AppData\Local\Microsoft\Windows Mail (pozostawic ten folder pusty)

  • uruchomić Windows Mail (zostanie odtworzona struktura folderów)

  • przenieść pliki .EML (pliki wiadomości pocztowych) z przeniesionych

uprzednio folderów, znajdujących się w (...)\Windows Mail\Local Folders, do

pustych folderów o tych samych nazwach, odtworzonych przez Windows Mail w

domyślnej lokalizacji (przenieść same pliki .EML, bez plików WINMAIL.FOL);

wcześniej proponuje usunąć pliki .EML o rozmiarze ) kB.

Proponuje również spróbować wykonać Kompaktowanie wiadomości za pomocą

programu Poczta systemu Windows (w tym celu należy w programie Windows Mail

wejść do menu Narzędzia > Opcje > Zaawansowane > Konserwacja, następnie w

polu "Kompaktuj bazę danych przy zamknięciu po każdych" wpisać "1", po czym

wyłączyć Windows Mail), lub WMUtil (przycisk "Compact Database").