W celu rozwiązania problemu proszę zainstalować aktualizację KB941090 do
której link znajduje się w poniższym artykule:
http://support.microsoft.com/kb/941090
Dodatkowe kroki naprawcze:
Problem może być również związany z uszkodzeniem bazy danych programu Poczta
systemu Windows w wyniku działania innego programu (np. w przypadku laptopów
Toshiba jest to bardzo często program Desktop SMS - należy go odinstalować;
może to być tez program antywirusowy).
Przed wykonaniem poniższych poleceń, proszę wykonać kopię zapasową
maili i ustawień.
Proponuje na początek skorzystać z polecenia ESENTUTL w celu dokonania
naprawy tejże bazy.
W tym celu proszę kliknąć na skrót “Wiersz polecenia” (Start>Wszystkie
programy>Akcesoria>Wiersz polecenia) prawym klawiszem myszy i wybrać
“Uruchom jako Administrator”, a następnie w oknie wiersza poleceń wpisać:
esentutl /p "%USERPROFILE%\AppData\Local\Microsoft\Windows
Mail\windowsmail.msmessagestore"
Można również skorzystać z darmowego narzędzia ze strony:
<http://www.oehelp.com/WMUtil/>
które oferuje funkcje naprawy bazy danych ww. programu, jak i kilka innych.
Istotne jest aby program Poczta systemu Windows nie był włączony w momencie
uruchamiania podanego przeze mnie polecenia (to samo dotyczy używania
narzędzia WMUtil). Aby sprawdzić, czy program nie jest na pewno włączony,
należy uruchomić Menedżera zadań (CTRL+SHIFT+ESC) i na karcie Procesy
sprawdzić, czy na liście znajduje się proces o nazwie “WinMail.exe”; jeśli
tak, należy kliknąć na nim prawym klawiszem myszy i wybrać polecenie
“Zamknij drzewo procesów”.
Można spróbować również poniższych kroków:
- przenieść w dowolne miejsce na dysku cała zawartość folderu
x:\Users[nazwa konta]\AppData\Local\Microsoft\Windows Mail (pozostawic ten folder pusty)
uprzednio folderów, znajdujących się w (…)\Windows Mail\Local Folders, do
pustych folderów o tych samych nazwach, odtworzonych przez Windows Mail w
domyślnej lokalizacji (przenieść same pliki .EML, bez plików WINMAIL.FOL);
wcześniej proponuje usunąć pliki .EML o rozmiarze ) kB.
Proponuje również spróbować wykonać Kompaktowanie wiadomości za pomocą
programu Poczta systemu Windows (w tym celu należy w programie Windows Mail
wejść do menu Narzędzia > Opcje > Zaawansowane > Konserwacja, następnie w
polu “Kompaktuj bazę danych przy zamknięciu po każdych” wpisać “1”, po czym
wyłączyć Windows Mail), lub WMUtil (przycisk “Compact Database”).