Brak Wi-Fi w laptopie (żółty wykrzyknik w Menadżerze urządzeń)

Witam,
z dnia na dzień w laptopie urwało połączenie WiFi. Po zerknięciu w menadżer urządzeń okazało się, że przy urządzeniu Intel dot. karty sieciowej wyświetla się wykrzynik. Po wejściu w właściwości okazuje się, że najpierw wyświetlał KOD 43, a następnie KOD 10.

Próbowałem dwóch sterowników z różnymi datami, z września 2021 ze strony producenta oraz ten od producenta aktualizowany ze stycznia 2022 przez Windows Update i nadal nic.

Kod 43 był przy tym wrześniowym sterowniku, a kod 10 przy aktualnym.

Włączanie, wyłączanie karty sieciowej oraz odinstalowywanie i instalowanie nie pomaga.

Laptop Asus x509ja, system operacyjny Windows 11

Czy jest możliwe, że to fizyczne uszkodzenie?

Próbowałem również wyłączać Bluetooth oraz instalować te same datowane sterowniki co wifi, bo tak podaje producent, ale też nie działa

Proszę o wskazówki :slight_smile:

Sprawdziłbym pod linuxem.

Jeśli tam nie ruszy, to prawdopodobnie padła lub się odpięła karta.

Częsty problem, występujący w wyniku zalania lub zabrudzenia wnętrza laptopa. Nie sądzę aby była to kwestia sterowników. Sprawdź czy karta jest wykrywana i czy działa poprawnie pod jakimiś systemem WinPE lub dystrybucją Linuxa. Jeżeli nie będzie, to albo masz uszkodzony moduł karty WIFI albo styki gniazda lub karty WIFI do czyszczenia. Moduł karty WIFI z demontażu pewnie można kupić niewielkim kosztem np. na Allegro, można też podłączyć inną zewnętrzną kartę WIFI np. pod USB.

No albo zwara jakas. @wojtek96 zalales lub zabrudziłes laptopa?

Tak, jak pisze @Narv sprawdź pod Linuxem.

Usuń urządzenie czyli kartę wifi i po restarcie znowu się pojawi/zainstaluje sama. Częsty przypadek taki występuje w pewnych modelach Dell/HP. To jakiś błąd sterowniów. Nie analizowałem tego problemu jeszcze dokładnie.