Brak zasięgu w jednym pokoju

Cześć,
Od niedawna w moim domu rodzinnym pojawił się światłowód, okablowanie poprowadzone z ulicy do pokoju mojego brata w którym jest ruter.
Aktualnie jesteśmy w trakcie remontu, w którym mam zmieniać swój docelowy pokój do pracy, na pokój w którym zasięg wifi nie dociera, jak i chciałabym jednak mieć internet po kablu do swojego komputera.
I tu pytanie, w jaki sposób najlepiej rozwiązać ten problem?
Czy warto prowadzić na jakieś 50m kabel lan po ścianach zewnętrznych? I wtedy kombinować ze wzmacniaczem wifi w pokoju.
Czy lepiej próbować rozbić sygnał na dwa rutery? I jeden z nich umieścić w pokoju w którym pojawia się problem.

Przyznam że jestem zielona w tych tematach i tak cud że rozumiem chociaż podstawy :sob:

Czy warto prowadzić na jakieś 50m kabel lan po ścianach zewnętrznych? I wtedy kombinować ze wzmacniaczem wifi w pokoju.

Czy nie ma absolutnie żadnej możliwości poprowadzenia okablowania wewnątrz domu?

Jeśli to nie tajemnica to podaj z usług którego dostawcy korzystasz, jaka prędkość internetu wg umowy i jaki router masz wpięty na końcu.

Być może pewnym wyjściem byłoby użycie intenetu po sieci energetycznej, pa jakie fajne :joy:
Internet w gniazdku – co to jest? | Netia.pl .
https://www.youtube.com/watch?v=lN8_sKTvlSI .

Ale tutaj poprosiłbym o opnię kogoś, kto używa takich sprzętów.

Być może doradzi coś @januszek @wasabi1084

Jakby ktoś polecał sieć kratową na Tendzie za 18,99 zł to nie słuchaj :joy:

Jeśli to mały dom to router najlepiej umieścić w jakimś centralnym punkcie domu, z którego do wszystkich pomieszczeń w których używa się wifi jest jednakowo blisko.

Jeśli to duży dom, to warto poprowadzić kable ze wszystkich pomieszczeń w których używa się Internetu do jakiegoś punktu domu, gdzie jest miejsce na tzw domową teletechnikę. Tam też montuje się router i ewentualnie switch.

Sieci kratowe (mesh) czy to radiowe, czy po kablach energetycznych to znacznie większy wydatek niż kable ethernetowe.