Witam, bardzo proszę o radę… Mam na jednym komputerów staruszka Widnows XP Kilka dni temu kupiłam Norton Deluxe antywirus. Wiadomo, należało go ściągnąć z neta. Po instalacji, przy połączeniu z internetem zaczęła pojawiać się brama internetowa obok połączenia lokalnego (oczywiście migają dwa monitorki jeden od lokalnego, drugi od tej bramy).
Jak można się tego pozbyć? Próbowałam w zaporze internetowej wyłączyć UPnP, zadziałało… ale raz. Po ponownym uruchomieniu komputera jest to samo. Kiedy wyłączę tę bramę, tak aby zostało połączenie lokalne (np. w panelu sterowania w połączeniach) to internet w ogóle nie działa.
Trwa to już tydzień, a nawet zdarzyło się, że na moim laptopie zrywało się połączenie, NIE jestem pewna czy to przypadek czy właśnie przez tę bramę (prócz tego XP w domu są jeszcze dwa komputery).
Nie jestem informatykiem, ani znawcą tematu, dlatego proszę o wyrozumiałość i oczywiście pomoc lub jakieś naprowadzenie czego szukać?
Dołączę zrzut o co chodzi konkretnie…
Ten Norton nie robi czasem MITM podobnie jak, np. Eset podstawia swój certyfikat SSL, aby filtrować ruch SSL?
O rany, a cóż to za twór, ten MITM bo po wpisaniu w Google nie wygląda zachęcająco
Lub czym to grozi czy nie grozi?
Przerzuciłam się z darmowego Avasta bo już nie mogłam znieść ciągłego mulenia komputera. I stwierdziłam, że skoro płacę za oprogramowanie, to powinno być… lepsze?
Poza tym miałam Nortona trial i byłam zadowolona. Stąd mój wybór padł na ten program.
Antywirusy robią taki MITM, jak wspomniałem Eset wrzuca swój certyfikat SSL, aby miał możliwość skanowania poczty, ruchu https. Dlatego pisałem o MITM, a nie ataku MITM
Pewnie w opcjach Nortona można wyłączyć filtrowanie ruchu szyfrowanego.
Super, dziękuję za podpowiedź. Ale myślisz, że to mogło być przyczyną takiej bramy?
Ok, wiem, że pytanie brzmi retoerycznie