Witajcie. Problem jest następujący. Mam w domu router Linksys WAG200G-EU i bramkę VoIP Linksys PAP2T. Korzystam z usług tlenofonu, a internet to Orange FreeDom 2 mbps. Sama telefonia działa bardzo dobrze, zero opóźnień i innych problemów z jakością połączeń. Zauważyłem jednak, że co jakiś czas (różny, raz kilka godzin, raz kilka dni) bramka traci połączenie z serwerem, mimo tego, że internet cały czas jest podłączony. Po wejściu do konfiguracji pisze “can’t connect to server” czy coś w ten deseń, w każdym razie nie umie się połączyć z serwerem. Zauważyłem też, że jeśli bramka do tej pory miała włączone DHCP i po utracie połączenia przestawi się ją na ręczne wpisane IP to znowu zaczyna działać, wręcz od razu. Do czasu, aż znowu zerwie połączenie z internetem. Wtedy po włączeniu serwera DHCP bramki znowu wszystko wraca szybko do normy. I tak w kółko. Da się to jakoś rozwiązać? Bo nie ukrywam, że konieczność logowania co jakiś czas i zmiana tych ustawień jest uciążliwa i irytująca, szczególnie jeśli trzeba wykonać pilny telefon…
Proponował bym zrobić 3 rzeczy.
-
Aktualizacja firmware (w google znajdziesz jak się robi),
-
Aktualizacja Firmware w routerze,
-
Ustaw IP na sztywno i włącz QoS w routerze na High
powinno pomóc - o ile nie jest to problem operatora.
Pozdrawiam