Brave 1.4.96 otwiera pustą ramkę

Usiłowałem zainstalować Brave w wersji dla systemu 64 bit (mam Win7x64). Instalacja niby przebiegła na ekranie prawidłowo, ale… pliki i foldery programu wgrały się do Program Files (x86), czyli chyba nie tam gdzie powinny. Próba uruchomienia przeglądarki kończyła się pojawieniem się pustej ramki. Jedynym treścią tej ramki był w prawym górnym narożniku “x” do zamknięcia okna. Nic więcej. HIPS niczego nie blokował.
Pobierałem plik (BraveBrowserSetup.exe) do instalacji 64bit, tak ze strony DP, jak potem i ze strony producenta, ale oba wywoływały instalację w folderze Program Files (x86) i z takim samym efektem, czyli z pustą ramką.
Nawet odinstalowanie systemowym narzędziem było nieskuteczne. Usunął mi to dopiero JetClean. Ale nie wiem, co dalej?
No cóż, jak się nie uda, to płaczu nie będzie, bo mam przede wszystkim Operę i Firefoksa (obie apl. 64 bit).

Chromium chyba ma problem z ogarnianiem gdzie ma trafić wersja 64 bitowa.

Tu masz 95 na razie:

https://portapps.io/app/brave-portable/

Może bug w programie jak portable po uaktualnieniu będzie miało tylko białe ramki - to chyba bug z chromium.

Dzięki. Gdy zwróciłeś moją uwagę na tę wersję portable, to znalazłem ją także i gdzie indziej. Może powiesz, że przesadzam z ostrożnością, ale podczas instalacji na dysku C, w pniu katalogów (widać to taka wersja portable tylko częściowo) pojawił się komunikat, że nazwa Brave aplikacji nie ma nic wspólnego z przeglądarką Brave z domeny www.brave.com, co mocno zmroziło moje zapały do kontynuacji instalacji.
Wygląda na to, że to jakby dwie różne przeglądarki o tej samej nazwie, a na stronie www.brave.com nie ma żadnej wzmianki o wersji portable.
Nie wiem, czy to ma jakieś znaczenie, ale we właściwościach pliku (124kB) inicjującego instalację wersji 64bit, kt jest w nazwie dodane “update”. Może to jakaś tylko cząstkowa aktualizacja wersji wcześniejszej, ale te z kolei trzeba by było już mieć w komputerze?
Mam nadzieję, że jeśli mój problem opisany wcześniej wynikł z tego, że zagnieździł się tam jakiś bug, to ktoś go wcześniej, czy później znajdzie i poprawi. Poczekam z tydzień i spróbuję ponownie ściągnąć plik z brave.com. I jeżeli instalacja się powiedzie, dam tutaj znać.

portapps.io nie narusza plików przeglądarki, on ma tylko swój trzymający w ryzach by nie śmieciła do rejestru i w katalogu “appdata/local/”.

Nie wątpię, ale wyszło mi na to, że przeglądarka Brave portable nie jest tą, o którą mi chodziło, bo zmontował ja ktoś inny, niż www.brave.com, a ja chcę spróbować właśnie tę ostatnią, mającą właściwości opisane na DP. Ale dzięki za pomoc.
Odezwę się w tym wątku, gdy problem zniknie.

wersja o numerek wyżej:

1.4.95
1.4.96

To raczej jakaś mała poprawka a nie nowa funkcjonalność.

Dzięki. Jeśli jednak dobrze z rozumiałem, to proponujesz użycie wersji chyba o numerek niżej, czyli 1.4.95, bo tą, która sprawiała kłopot jest 1.4.96. Rzecz w tym, że producent/dystrybutor www.brave.com, ani DP nie mają tej wersji (1.4.95) do pobrania. Ma ją niby jednak KomputerŚwiat, ale jak zobaczyłem właściwości pliku, to nie jest to przeglądarka od Brave.com, tylko od jakiegoś Guhunu/prawa aut. Hepaloc. I nie mam mowy, abym czymś takim zaśmiecał komputer.
Kilka innych portali w wyszukiwarce deklarowało w prawdzie wersję 1.4.95, ale w zasobach była już owa felerna wersja 1.4.96. Przymierzam się jednak do zadania pytania na forum Brave.

Rozwiązanie problemu znalazłem w pomocy społeczności Brave:


Okazuje się, że błąd związany z Win7 znany był już rok temu. Wykonałem wskazane czynności i problem pustej ramki/okna zniknął.
Temat zamykam.2020-03-22T23:00:00Z