mam problem z laptopem i nie wiem jak zdiagnozować usterkę bez wyciągania flaków :). W dzienniku zdarzeń systemu jest bardzo dużo komunikatów o błędach typu BSOD. Zaznaczę, że system jest świeżo zainstalowany a pamięć nie wykazała błędów po teście programem memtest. Co potrzebujecie by pomóc? Mogę podać pliki, które są przyczyną wg programu bluescreenview analizującego dumpy pamięci jeżeli od tego zaczniemy wymianę zdań :). Póki co aktualności sterowników nie sprawdzałem :/.
Hmm BSOD pojawiał się przy każdym uruchamianiu komputera w trybie normalnym więc wyłączyłem aplikacje ładowane do pamięci podczas startu systemu. Okazało się, że przyczyną był “konflikt aplikacji” GG w ver.10 oraz asus security data manager wg. zaleceń na jednym z forów wystarczyło odinstalować drugą wymienioną aplikację. BlueScreenView pokazał różne przyczyny zgromadzonych dumpów:
BAD_POOL_HEADER -> 0x00000019 (caused by driver ntoskrnl.exe)
KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED -> 0x1000008e -> (caused by driver ntoskrnl.exe)
NTFS_FILE_SYSTEM -> 0x00000024 -> (caused by driver ntfs.sys)
KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED -> 0x1000008e -> (caused by driver win32k.sys)
KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED -> 0x1000008e -> (caused by driver npfs.sys)
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA -> 0x10000050 ->(caused by driver ntfs.sys)
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL 0x1000000a -> (caused by driver ntoskrnl.exe)
i inne spowodowane przez np. asdsm.sys, hal.dll, fltmgr.sys
Dużo możliwych przyczyn sprawdzę dysk poprzez mhdd i dam znać. Sprawdzę system plików z pod konsoli odzyskiwania i zainstaluję najnowsze stery do grafy.