Bsod "Kernel data inpage error" + wolna praca systemu


(ango199169) #1

Witam. Mam problem z laptopem Asus X550VC (Windows 8.1). Od ponad tygodnia bardzo wolno działa, a do tego wczoraj pojawił się pierwszy raz niebieski ekran z błędem “Kernel data inpage error”, po czym laptop uruchomił się ponownie (ale trwało to niemiłosiernie długo).
Proszę o pomoc, oto log FRST:
http://www.wklej.org/id/3351937/


(ango199169) #2

Dodatkowe logi:
http://www.wklej.org/id/3351938/
http://www.wklej.org/id/3351940/


#3

Sprawdź sobie w sieci numerek, jaki pokazuje przy stop’ie. Najczęściej powodem jest uwalenie nośnika, albo pamięci.
Tu sobie poczytaj… niby dla win10, ale w 8.x jest tak samo.


(ango199169) #4

Sprawdziłem dysk i pamięć jak napisano w tym poradniku i o dziwo laptop działa trochę płynniej. Niemniej jednak chciałbym, jeśli to możliwe, żeby ktoś sprawdził logi, bo może tam się czaić jeszcze coś złego.


(ango199169) #5

Niestety muszę odkopać wątek. problem pojawił się znowu i w ciągu dwóch godzin 3 razy pojawił się błąd “Kernel data inpage error”. Zrobiłem to co poprzednio, ale niestety nie pomogło. Błąd pojawia się głównie po wyjściu laptopa z trybu uśpienia, ale nie tylko. Bardzo proszę o pomoc.


(07-03-2018) #6

Ile masz na SWAP?
Hibernacja wymaga chyba minimum tyle, ile masz ramu.

Windows + R -> sysdm.cpl -> zaawansowane -> ustawienia wydajności -> zaawansowane -> zmień pamięc wirtualną.

Jeżeli masz ustawione na automatyczne, to ustaw na początkową i maksymalną 2x liczbe ram.

A nie obciążasz komputera? Ramu wystarcza?


(ango199169) #7

Miałem automatyczne, ustawiłem teraz początkową i maksymalną na 8Gb (tyle mam pamięci ram). Mam zmienić, czy zostawić? W menadżerze pokazuje użycie ramu na 30 %, ale za to użycie dysku pokazuje 100%, więc to chyba z nim coś jest nie tak :confused:
Edit: Już spadło do prawie zera, nie wiem o co chodzi.


(07-03-2018) #8

Zostaw już te 8gb.

To mogła być aktualizacja lub inny program.

Czy Twój dysk jest mechaniczny?
Mógł też natrafić na bardzo słabo czytelny sektor.


(ango199169) #9

Mechaniczny tzn.? :slight_smile: Na pewno nie jest to SSD, bo nic nie wymieniałem w laptopie. Dokładnie taki jest u mnie: Hitachi Travelstar HTS545050A7E680.


(07-03-2018) #10

Mechaniczny czyli ten starszego typu - nie SSD.

Daj screenshota.


(ango199169) #11


Proszę.


(07-03-2018) #12

No masz 240 niestabilnych sektorów xD

Według mnie należałoby zrobić zerowanie (taki głęboki format, naprawia błędy logiczne) i zobaczyć co będzie.
Oczywiście wszystkie dane zostaną skasowane.


(ango199169) #13

Zwykły format i postawienie od nowa Windowsa pomoże? Czy trzeba jakoś inaczej zrobić to “zerowanie” dysku? Wybacz za głupie pytanie :smiley:


(07-03-2018) #14

Musisz odpalić jakieś zewnętrzne narzędzie i wyzerować.
Pewnie jakieś Live CD na linuksie.

Zerowanie to nie zwykłe formatowanie.
Czyści każdy sektor.
Trwa długo.

Poszukam jakiegoś dobrego poradnika.


(07-03-2018) #15

http://darmowyinternet.net/forum/temat-naprawa-dysku-twardego-mhdd-tutorial_751

Zerowanie i remapowanie.

Niestety zajmie to pewnie kilka godzin.


(ango199169) #16

Jeśli nie ma innej opcji to tak zrobię. Tylko jeśli wszystko skasuję, to najpierw muszę się zaopatrzyć w Windowsa :smiley:


(07-03-2018) #17

Jeżeli nie masz obrazu, to możesz pobrać ze stroni Microsoftu za pomocą tego narzędzia: https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows8

No niestety trzeba.
240 niestabilnych to spora ilość.
Jak system natrafi na taki, to ma kłopoty, bo nie może odczytać.
Zobaczymy co z tego wyjdzie po zerowaniu - ile z nich zniknie.

Bardzo możliwe, że jest to przyczyną bluescreenów, ale to się okaże.
Tak czy siak na pewno nie chciałbyś stracić jakiś danych.
Trzeba ten dysk do porządku doprowadzić.


(ango199169) #18

W końcu znalazłem więcej czasu i zabrałem się za dysk. Zrobiłem zerowanie i remapowanie. Daję skany w załącznikach jak to teraz wygląda.
MHDD przed naprawą:


MHDD po naprawie:

I jeszcze skan z programu CrystalDiskInfo 7.5.2 po naprawie:


(07-03-2018) #19

Z tego co widzę dysk wygląda ładnie.
Bez uszkodzeń powierzchni, bez bedów, prawie wszystkie sektory w dobrej kondycji.

I jak pracuje system?
Nadal masz problemy?


(ango199169) #20

Od wczoraj na szczęście nie ma problemów. Brak błędów, to najważniejsze. Wiadomo, system postawiony od nowa to chodzi płynniej :slight_smile: