BSOD podczas korzystania z klienta P2P - Jak to naprawić?


(Max Graczyk) #1

Witam,

Ta porada dotyczy użytkowników systemu Windows Vista z zainstalowanym antywirusem G DATA Antivirus 2008 (lub starsza wersja). Otóż kiedy mija pewien czas od zainstalowania antywirusa podczas ściągania z torrenta pojawia nam się Blue Screen:

43299671e98c0a1f86febff75b8e19.jpeg

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

0x000000D1


tcpip.sys lub NETIO.SYS

Powodem tego wszystkiego jest głównie plik NETIO.SYS, który zauważymy podczas odczytywania pliku DMP stworzonego przez system po wystąpieniu błędu.

A błąd pliku NETIO.SYS powoduje plik gdwfpcd32.sys podpisany przez G DATA Software. Do powyższego błędu możemy zastosować tą poradę: viewtopic.php?f=7t=320292, ale może to również nic nie pomóc lub podczas instalacji łatki pojawia się komunikat "Ta aktualizacja nie ma zastosowania do tego systemu". Skoro jest to plik antywirusa G DATA, to wystarczy zaktualizować pliki tego antywirusa.

Krok 1. Uruchom program G DATA Antivirus z ikony w trayu (zwykle to jest tarcza)

Krok 2. Po uruchomieniu programu G DATA Antivirus wejdź w dział Funkcje i wybierz opcję Aktualizacja plików.

Krok 3. Program pobierze odpowiednie pliki i zaktualizuje się. Po pomyślnym zaktualizowaniu warto ponownie uruchomić komputer.

Po wykonaniu powyższych kroków nie będzie się pojawiać Blue Screen podczas ściągania z torrenta. Sposób został przetestowany na moim komputerze.