[C++]Bardzo łatwe pytanie (char)

W C++ mam typ zmiennej char. Można w niej zapisywać litery ale są one

zamieniane na cyfry. Czy w char można przechowywać wyrazy albo zdania?

Czy służy do tego inna funkcja?

Jestem początkujący a we wszystkich poradnikach jako przykład

jest:

char zmienna = “a”;

A ja chcę cały tekst zapisać ;(

Czy ktoś może wyjaśnić o co chodzi w tym char i jak zapisywać tekst w zmiennych?

ps: jak coś, miałem wcześniej styczność z programowaniem :wink: Ale teraz uczę się C++.

char to pojedynczy znak.

Do przechowywania napisów można wykorzystać tablicę znakowe zakończone NULL-em. Albo obiekty jakiejś klasy, np. std::string, ale to już powiedzmy bardziej zaawansowane (choć w sumie wcale wygodne). Poczytaj o C-stringach oraz o std::string

Jeżeli masz gdzieś taki przykład to wywal ten podręcznik/kurs na śmieci natychmiast.

Jeżeli znasz angielski, to tu masz wyłożone jasno i klarownie: http://www.cplusplus.com/doc/tutorial/ntcs/

char myword[] = { 'H', 'e', 'l', 'l', 'o', '\0' };

Jeżeli mam cos takiego, to mogę później w if’ie zrobić:

if (myword == "Hello")

? Chodzi mi o to że tekst w zmiennych bardzo by mi pomógł w tworzeniu programów a już mam sporo zmiennych int w których jest jeżeli jest 1 to idziesz dalej a jeżeli 2 to stój :roll: no i 100x łatwiej było by mi zamiast 1ek i 2ek zrobić normalny tekst jak w PHP bodajże ^^ Można w zmiennych normalnie tekst przechowywać?

Można, lecz porówywanie tekstów w C++ jest stosunkowo “trudne” - przeba użyć strcmp. Rozwiązaniem jest użycie string z STL(std::string).

#include 

//...

std::string tekst = "abcd";

if(tekst == "abcd")

tekst = "zxc";

Cały świat składa się z problemów :cry: Programuję w bibliotece Oslib ;( no i myślałem że będzie to jakaś “ogólna funkcja”… std::string mi nie odpali :? Nie ma czegoś co by odpaliło i w C i w C++ z Oslibem??? – Dodane 14.03.2010 (N) 14:30

// null-terminated sequences of characters

#include 

using namespace std;

int main ()

{