[c++] bliblioteki graficzne - co na początek?


(Himek22) #1

Witam. W C++ programuję już od jakiegoś czasu, lecz do tej pory pisałem tylko aplikacje na ekran tekstowy.

Jednak postanowiłem zacząć pracę z grafiką. Proszę o polecenie jakiejś w miarę prostej biblioteki do grafiki

i ewentualnie jakiegoś dobrego tutoriala.

Byłbym wdzięczny za pomoc.

PS. Mam Windows 7.


(Ebleble) #2

Qt


(Sawyer47) #3

http://www.miwi-code.pl/2010/12/qt-tuto ... y-program/

http://www.devqt.pl/articles.php?cat_id=6

http://blog.matthew.org.pl/2009/06/01/kurs-qt-wstep/

Dokumentacja: http://qt-project.org/doc/qt-4.8/


(etam) #4

http://developer.gnome.org/gtkmm-tutorial/stable/


(Ziom32) #5

Polecam bibliotekę allegro5. Do nauczenia w 1-2 dni.

http://wiki.allegro.cc/index.php?title=Allegro_5 -ang wersja kursu, moim zdaniem najlepsza

coś po polsku:

http://warsztat.gd/wiki/Kurs+Allegro5+cz%C4%99%C5%9B%C4%87+1


(Razi) #6

Do okienek na komponentach: Qt

Do rysowania niskopoziomowego: allegro, SDL

IMO SDL jest bardziej wart nauczenia, może trudniejszy, ale większe możliwości i jest nawet port na Androida:)

To 2 różne typy bibliotek.