case VK_UP: if(ruch!=VK_DOWN){ry=-10; rx=0; ruch=VK_UP;} break;
resztę zrób podobnie.
Ale twój kod tez powinien działać, z tym że zmienną ruch należy zadeklarować gdzieś wyżej niż tuż przed switch , jeżeli zrobisz tuż przed to przy każdym uruchomieniu switch wartość zmiennej ruch będzie równa “” (pusty napis)
W C++ nie ma wbudowanego porównywania char* z char*. Musisz albo użyć std::string, albo strcmp ze standardowej biblioteki C, albo zmienić typ(tak jak to powiedział [alex]).
Fiołek , jego zmienna ruch jest typu “String” chyba miał na myśli “string” a nie char*.
Jednak jest :lol: ale porównuje adresy w pamięci a nie napisy pod tymi adresami.
sebikom , jak już prosisz o pomoc to czytaj to co ci odpowiedzieli do końca. W poprzednim poście wydzieliłem zignorowaną przez ciebie istotną informacje.