C++Builder-problem

Witam!Ostatnio zrobiłem prostą gierkę w C++ Builderze, polegała na strzelaniu do poruszających się losowo wrogów.Wszystko działało świetnie oprócz funkcji, która miała za zadanie niszczyć pocisk kiedy ten trafiał w murek.Funkcje napisalem w ten zposob, ze np. murek mial parametry 36,405(Left,Top) i pisalem

if((Shape1(pocisk)->Top==Shape3(murek)->Top)&&(Shape1->Left=>30)&&(Shape1->Left<=40)){Shape1->Visible=False;}

Przy czym liczby 30 i 40 to granice konce murka.Teoretycznie wszystko powinno dzialac jak nalezy ale pocisk raz znikal a raz nie.Czy moglby mi ktos napisac taka funkcje?I jeszcze jedna prosba :smiley: ,a mianowicie bardzo bym prosil o podanie sposobu na sprawdzenie polozenia kursora myszy.Z gory dziekuje.

TRect R=ShapePocisk->BoundsRect;PtInRect(ShapeMurek-BoundsRect,Point((R.Left+R.Right)1,(R.Top+R.Bottom)1)))

Moja wiedza na temat C++Buildera nie jest rozległa(dotychczas pisalem aplikacje konsolowe) i dlatego prosilbym o wytlumaczenie tego kodu.

ShapePocisk - nazwa TShape twojego pocisku.

ShapeMurek - nazwa TShape twojego murka.

Co do reszty …

Ładujesz ten kod do Buildera, wstajesz kursorem w środek czegoś czego nie rozumiesz np na PtInRect i naciskasz F1.