C++ builder rysowanie sinusoidy i f.Kwadratowej

Witam. Mam do zrobienia program który po wczytaniu zmiennych narysuje sinusoidę. Zupelnie nie wiem jak się za to zabrać. mam p i q i jak tego użyć? jak wiemy wzór to sin(x-p)+q. jak by ktoś pomógł rozkminić co robić po kolei lub ma kod było by super bo jest to dla mnie ważne. Potrzebuję też f. kwadratowej. Co prawda niby działa, ale rysuje nie zbyt dobrze. Bardziej zależy mi na sinusoidzie, także jak ktos ma kod/pomysł to bardzo proszę. To nie jest tak że nie próbowałem i proszę o gotowca, bo głowię się z tym od paru dni i nic nie wychodzi. Pozdrawiam! (dodam ze wykres rysuje w PaintBox)

Przecież masz komponent TChart !

ale chodzi o to ze my go w szkole na lekcji nie bralismy, nie wiem jak dziala, a bardzo duzo programu mam zrobione pod Paint Boxa. Posluguje sie funkcjami MoveTo i LineTo. ale nie wiem jak narysowac sinusoide i kwadratówke. Jestem początkujący z Okienek w c++ dlatego proszę o pomoc.

to czego nie potrafisz:

for(int x=0;x
  {

   int y=ToPixel(Ymax,Ymin,PaintBox->Height,function(ToValue(Xmax,Xmin,PaintBox->Width,x)));

   if(x) PaintBox->Canvas->LineTo(x,y);

   else PaintBox->Canvas->MoveTo(x,y);

  }

funkcji ToPixel() i ToValue() na zasadzie: Konwersja z zakresu Amin … Amax na Bmin … Bmax

B=(Bmax*(A-Amin)+Bmin*(Amax-A))/(Amax-Amin)

a co moze byc zle w tym rysowaniu kwadratówki?

funkcja rysuje parabole, ale punkty się nie zgadzają, sprawdzałem z innym programem i któryś z punktów się zgadza, a któryś jest zły. Kod w zasadzie po części pisany przez kolegę (przekszatałcony po wykresie f.liniowej która działa dobrze). lewo to PaintBox1->Left, dol i prawo analogicznie ( sa to skrajne punkty PaintBoxa) a “b” sobie dałem *15 bo wykres się przesuwa w pikselach i jak dam np b=2 to to będzie praktycznie nie widoczne.