C/C++ GTA V mówiący gps i reszta


(arekk-99) #1

Dzień dobry, to znowu ja…

Może nikt z Was tu nigdy się nie zajmował tym zagadnieniem, bo i po co? Przecież wszyscy widzą, a ja nie… :wink:

No i pewnie w myślach zadajecie pytanie: “Po co on gra w GTA skoro nic niewidzi?”. Gram, bo czas wiecznie mam… :slight_smile:

Przechodząc do meritum.

Chciałbym zrobić raczej prosty system gps, a potem może i coś więcej. Na razie chciałbym się skupić na możliwości udźwiękowienia prowadzenia pojazdu po drogach i / lub poza drogami. Najlepiej tak, by mi mówiło, gdzie mam skręcać itd. O ile zaimplementowanie samej mowy do tak banalnej rzeczy nie jest trudne, tak zrobienie samego systemu nawigacyjnego na tym poziomie wydaje się być rzeczą niemożliwą do zrealizowania. Głównym problemem jest tu brak funkcji czytającej drogę, po której jadę. Gdyby taka funkcja jednak była, następnym problemem byłoby odzwierciedlenie skrętów w programie. Rockstar zapewne w jakiś dziwny sposób pozapisywał to sobie, więc Oni wiedzą co oznacza każdy int… Ja natomiast takiej wiedzy nie posiadam. Główne pytanie jest więc następujące. Czy w jakiś sposób da się zrobić skanowanie drogi  przed samochodem i / lub osobą idącą? Jeśli się nie da w żaden sposób z API Alexandra Blade’a, pewnie trzeba będzie zrobić skanowanie obrazu, ale to już wykracza poza moje kompetencje. Jedyne, co mi się udało zrobić, to takie banalne dodatki jak system taws i jakiś mówiący Native Trainer. To jednak nie umożliwi mi przynajmniej przybliżonego do osób widzących grania w tę świetną produkcję.


(szyszek2121) #2

Świetna inicjatywa muszę przyznać, mam nadzieję że Ci się to uda ponieważ nie wiem czy istnieje aplikacja tego typu (szczerze wątpie). Trzymam kciuki :slight_smile:


(wojski) #3

Kto pyta nie błądzi podobno. Może zajrzyj do dokumentacji http://gtaforums.com/forum/371-documentation/

 

A jak nie ma opcji pobierania informacji z gry to pozostaje ci śledzenie obrazu przez coś na kształt OpenCV. Ponieważ grafika w grze będzie dobrze powtarzalna możesz do nauki zaprządz jeszcze uczenie maszynowe, ale to projekt z grubej rury. Powodzenia i może założysz bloga dokumentującego postępy?