[C/C++]Przypisywanie wartosci do zmiennej typu char

Za nic niemoge przypisać do zmiennej typu char jakiegoś textu :confused: mam np cos takiego:

char c[100];

c=‘costam’;

No ale niedziala, i tak samo przy deklaracji zmiennej:

char c[100]=‘costam’;

ale moge przypisac jej wartosc za pomoca funkcji:

scanf("%s",&c);

Jestem początkujący wiec niewiem nawet czy dobrze mowie, ze tamto to deklaracja a to to funkcja :smiley:

Wlasnie sie dowiedzialem ze char[100] to tablica znaków ;] , jest jakas inna zmienna do przechowywania textu ?

powinienes przypisac:

char c[100];

c=“costam”;

Biblioteczna klasa string

Załączasz ją:

#include

Sanct, brednie gadasz. Po co wprowadzasz ludzi w błąd.

Poprawna deklaracja i zarazem definicja brzmi:

char c[100]=“costam”;

Tylko tutaj można przypisać wartość w taki sposób, później nie jest już to możliwe i trza użyć poniższej funkcji.

Jeżeli chcesz przypisać łańcuchowi znaków inną wartość niż na początku to musisz użyć funkcji strcpy, która pobiera 2 parametry - wskaźnik do zmiennej gdzie zapisać tekst, oraz wskaźnik do źródła z którego ma pobrać tekst.

Np.

char tekst[100];

strcpy(tekst, “jakisnowytekst”);

Dzięki marduk666 wszystko działa tylko powiedz mi jeszcze jak morzna dodać do siebie 2 zmienne typu char. A “stringi” mi niestety niedziałają :confused:

test3.cpp In function `int main()’:

10 test3.cpp `string’ undeclared (first use this function)

(Each undeclared identifier is reported only once for each function it appears in.)

10 \test3.cpp expected `;’ before “a”

a oto kod(zik):

#include 

#include 

#include 

#include 

#include 



int main()

{

    string a,b;


    getch();

    return 0;

}

EDIT: Juz znalazlem funkcje ktura dodaje do siebie ciagi znakow: strcat.

Interesuje mnie tylko opis jak urzywać zmiennej typu string.