[C++, CodeBlocks] problem z konfiguracją OpenGL

Witam,

mam pewien problem:

otóż nie mogę odpalić kodu z tego tutoriala: http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-OpenGL-C++/P … rogram/103

Dokładnie stworzyłem projekt (OpenGL project) i skopiowałem podany kod. (tak żeby zobaczyć czy działa mi coś w ogóle.)

kod który byl już po stworzeniu projektu działa fajnie (trojkącik sie wyswietlił), natomiast gorzej sprawa ma się z tym kodem skopiowanym:

To wyżej co podałem to Build Log.

Czy ktoś może mi powiedzieć co się stało? jak to rozwiązać?

pozdrawiam.

Nie dolinkowałeś bibliotek, potrzebujesz opengl32, glu32 i glut32. Poza tym odradzam korzystania GLUT-a, GLFW jest znacznie leprze a przy tym wciąż rozwijane. Uczenia się OpenGL 2.0 też odradzam, lepiej od razu zacząć od VBO i Shaderów w OpenGL 3.x.

Menu Plugins - DevPack installer/updater.

W update server wybierz devpacks.org

W kategorii OpenGL kliknij prawym glut 3.7.6+ i wybierz download and install.

Zamiast projektu OpenGL wybierz projekt GLUT w CodeBlocks.

Nie mam tego w menu Plugins…

problem1234.png

Druga sprawa to przy wybraniu typu projektu na GLUT program pyta się gdzie znajduje się ten GLUT. Ja wskazałem mu folder w którym jest plik glut32.lib i coś mu nie pasowało. Co mam tam wskazać?

Z tego co pamiętam, nie jest instalowana w domyślnej instalacji. Uruchom jeszcze raz setup Code::Blocks i wybierz ją. Ten lib, który wskazałeś jest dla Visual Studio, nie będzie działał z MinGW.

Niby czemu? Pliki *.lib jak najbardziej działają w MinGW :slight_smile: Robisz normalny projekcik OpenGL, następnie przechodzisz do Project -> Build options -> Linker settings -> Add (czy coś w tym guście), wywalasz te liby które już tam są i linkujesz kolejno opengl32, glu32 oraz to twoje nieszczęsne glut32.lib.

Nie wiem, mi z glut32.lib nie chciało się linkować. Zrobiłem jak kazali na forum Code::Blocks i działało:

http://forums.codeblocks.org/index.php? … 9#msg34619

glut32.lib nie działa:

http://forums.codeblocks.org/index.php? … 4#msg40974

nastepnytest.th.png

Uploaded with ImageShack.us

Zrobiłem to i ciągle nic :confused: Spróbuję jeszcze to co podał kolega post wyżej.

Dodane 24.10.2011 (Pn) 21:02

I co ja mam teraz w tej sytuacji zrobić?

Dodane 24.10.2011 (Pn) 21:08

dobra. Włożyłem glut.h do folderu GL w minGW ale teraz pokazuje inny błąd:

Dodane 24.10.2011 (Pn) 21:21

DZIAŁA

dzięki temu: http://www.sci.brooklyn.cuny.edu/~goetz … ocks/glut/

pozostaje tylko pytanie: musiałem dodać w linii 14 #include oraz do widows/system musiałem wkleić glut32.dll. Czy to aby nie sprawi, że aplikacja będzie działała tylko u mnie, a na innych komputerach już nie? Będzie to działało na linuxie?

Przeinstalowałeś Code::Blocks i dodałeś DevPack plug-in? Jeśli nie, to hakując w taki sposób jak to zrobiłeś jesteś zależny zarówno od obecności glut32.dll jak i windows (importując windows.h).

Przeinstalowałem Code::Blocksa, sprawdzałem w menu plugins -> manage plugins , mam tego DevPacka jednak pisze że nie jest on jeszcze skonfigurowany. Program każe mi podać ścieżkę do tego DevPacka :? Co mam podać?

EDIT:

Działa :slight_smile: Dzięki ci wielkie :slight_smile: Musiałem coś wcześniej źle zrobić.