[C++] czy dobrze napisałam program?

Od kilku dni uczę się języka C++ z pewnej strony internetowej. Jestem kompletnym laikiem, więc proszę o wyrozumiałość. W pierwszym rozdziale są zadania typu: “Napisz program, który wczytuje 2 liczby i podaje iloraz, iloczyn, sumę i różnicę.”

Napisałam je, tylko nie mam pojęcia, czy poprawnie. Bardzo bym prosiła, by ktoś “spojrzał” na to i sam ocenił. Głównie chodzi o to, czy poprawnie połączyłam instrukcje. Szukałam info o łączeniu, ale ciężko mi cokolwiek znaleźć… nie wiem, może źle szukam.

Nie wiem czy to ważne, ale pisałam w CodeBlocks 8.02.

Z góry wielkie dzięki.

http://wklejto.pl/9757"Napisz program, który wczytuje 2 liczby i podaje iloraz, iloczyn, sumę i różnicę."

http://wklejto.pl/9758 “Napisz program który wczytuje 2 liczby całkowite i oblicza pole prostokąta oraz jego obwód.”

Czy piszesz na sucho, bez kompilatora? Ściągnij sobie DevCpp darmowy przyjazny itp.

Kilka “zarzutów” do programu od poważnych (uniemożliwiających kompilacje) do stylistycznych:

  1. deklaracja: int a;b;c; nie jest poprawna, musi być: int a,b,c; albo int a; int b; int c;

  2. piszesz end1 zamiast endl (to skrót od “end line”);

  3. w tym kontekście lepiej użyć double zamiast int;

  4. brak kontroli poprawności wprowadzenia;

  5. niepotrzebnie powtarzasz wprowadzenie;

  6. jeżeli użytkownik chce powtórzyć obliczenia to musi odpalić program jeszcze raz;

  7. zbędne nawiasy klamrowe.

np:

#include 


using namespace std;


int main()

  {

   while(true)

     {

      double liczba1,liczba2;

      cout<<"Wprowadz 2 liczby: ";

      cin>>liczba1>>liczba2;

      if(cin)

        {

         cout

            <<"Iloczyn wynosi :"<<(liczba1*liczba2)<
            <<"Iloraz wynosi :"<<(liczba1/liczba2)<
            <<"Suma wynosi :"<<(liczba1+liczba2)<
            <<"Roznica wynosi :"<<(liczba1-liczba2)<
            <
         ;

        }

      else

        {

         cin.clear();

         cin.ignore(2E9,'\n');