OllyDBG + podstawowe umiejętności z zakresu obłsugi tego programu => spokojnie ktoś to hasło wyciągnie.
Już lepiej by było wstawić tam nie czysty tekst, tylko np jego hash md5. Chociaż to też się da ominąć, prawdopodobnie nawet zwykłą instrukcją jmp z asm’a… ale fakt faktem będzie to już trudniejsze do zrobienia.
Chodziło mi o to, czy nie podglądną jakoś tego notatnikiem lub czy nie ma możliwości (jakiegoś triku), która pozwoli ominąć sprawdzanie tego hasła w programie. Jakiegoś zbugowania programu tak jak w sytuacji, gdy program chce liczbę, a ja mu podam literę…
Może nie będą aż tacy ciekawi hasła, żeby je rozszyfrowywać, ale mimo to lepiej by było z tym hashem md5…
Jak wprowadzić taki zaszyfrowany ciąg znaków do kodu C++?
OllyDBG i wszystko ominiesz. Jeśli nawet dasz MD5 - to co za problem zatrzymać program w miejscu podawania hasła i skoczyć tam gdzie powinno być one poprawne?
Tak się robi cracki, a jak widać po świecie gier - wszystko jest do złamania
Mam pytanie jak wygląda sprawa przez HTTP np. w skryptach PHP?
Tutaj nas zabezpiecza technologia, serwer www np. Apache, który nie udostępnia źródła skryptu a jedynie zwraca wynik tekstowy, np. HTML. Jest to chyba przewaga aplikacji internetowych nad desktopami, zresztą mało się słyszy by udało się zrobić crack na jakąś grę czy usługę premium działającą w przeglądarce. Mamy za to innego zagrożenia jak np. przechwytywanie sesji.
Twórcy gier już poszli w zabezpieczenia online, gdzie grając musimy się logować na zdalny serwer, jakoś nie słyszałem, że Starcraft II został złamany? Oczywiście na trybie battle.net
Nie jest. W trakcie procesu kompilacji jeden z jego etapów polega na zbieraniu statycznych stringów do tzw. text segmentu. Można to bez problemu podejrzeć. Dlatego między innymi nie zaleca się tworzyć aplikacji działających na Bazach Danych bez Middleware’a.