[C++] Ekstrema w ciągu

Witam,

mam do rozwiazania nastepujace zadanie:

O co chodzi z tą liczbą minimów i maksimów ? Co ma do rzeczy też to że a nie jest równe a[i+1] ?

pozdrawiam.

Niezbyt jasno sformułowane zadanie. Moja interpretacja jest taka, że można te punkty połączyć łamaną i traktować jako wykres funkcji ciągłej i być może chodzi o policzenie ekstremów lokalnych?

Minimum,najmniejsza liczba w ciągu,Maximum największa liczba w ciągu

Minimum lokalne w przedzale (a,b) najmniejsza liczba w przedziale (a,b)

Maximum lokalne w przedziale (a,b) największa liczba w przedzale (a,b)

Extremum to minimum lum maximum na wykresach funkcji

Nie znam się na programowaniu, ale mogę zaproponować algorytm:

1/ Posortuj ciąg (metoda do wyboru, ale do różnych zbiorów danych stosuje się różne metody sortowania)

2/ Zlicz powtarzające się wyrazy od początku ciągu (to będą minima)

3/ Zlicz powtarzające się wyrazy od końca ciągu (to będą maksima)

Dodane So, 2011/06/25, 16.20

Żeby nieco wyjaśnić przykład ciągu spełniającego wymagania zadania:

1, 2, 3, 2, 1, 2, 3

Posortowany: 1, 1, 2, 2, 2, 3, 3

2 minima 1 i 2 maksima 3

To to nie jest za proste :?: Wystarczy użyć max_element i min_element z …

EDIT:

Aha rozumiem, dzięki =D>

IMO nie o to chodzi, a o minima i maksima w ogóle (lokalne i globalne).

600px-Extrema_example_original.svg.png

Maksima lokalne znajdują się w ciągu w pozycjach o indeksie i, takich że (a[i-1] a a[i+1] a_). Dla minimów zmienia się kierunek nierówności. Dlaczego tak sądzę? Warunek mówiący o tym, że sąsiednie wartości nie są równe upraszcza algorytm i likwiduje z niego niejednoznaczności (czy ciąg 1221 ma jedno maksimum, czy dwa?)._

Ogólnie jednak zadanie jest niejasne i autor zadania powinien doprecyzować treść.

Czyli ogólnie rzecz biorąc mam pozliczać tylko wystąpienia (a[i-1] < a && a[i+1] < a_) oraz (a[i-1] > a_ && a[i+1] > a_) :?: No i zaprzestać iteracji na przedostatnim elemencie tablicy skoro tam jest i+1…_