[C++] Gra "Wieża"


(Kanaliaon) #1

Witam, napisałem grę w C++ polegająca na dojściu od startu do mety.

Tryb tekstowy. Rozmiar planszy dowolny (ale może się krzaczyć wyświetlanie jak wpiszemy duży rozmiar planszy bo za małe okienko konsoli jest i brzydko to wygląda powyżej ok. 30). Program napisany obiektowo.

Plansza jest listą 4-kierunkową (np. pole wewnątrz planszy ma wskaźniki do lewego elementu, prawego, górnego i dolnego).

Sterowanie: WSAD, można wpisać całą sekwencję ruchów naraz (np sssdd oznacza 3 ruchy w dół i 2 w prawo), do gry dorobiłem drobną fabułę, przejścia między polami są punktowane (od każdego pola w 4 strony nie liczba skrajnych pól gdzie można iść w 2 lub 3 kierunkach). Jak wyjdziemy poza planszę, to game over. Jak 2 razy wejdziemy na to samo pole, to game over (jak w snake'u), ruchy w górę i w lewo są punktowane podwójnie (utrudnienie bo meta jest w prawym dolnym rogu i żeby zdobyć dużo pkt trzeba się trochę nakombinować).

Kod źródłowy

Binarka

Czekam na komentarze, oceny, uwagi, ogólnie chciałbym wiedzieć co robię źle, co można poprawić (może nie tyle w samej grze ale jeżeli chodzi o mój styl pisania bo wiem że jest daleki od ideału), będę bardzo wdzięczny za wszelkie wskazówki.

Pozdrawiam.


(Krzkaczor) #2

A o co w tym chodzi? :smiley: Dojscie z a do b nie jest zbyt ambitne :slight_smile:

Wracając do tematu, czyść ekran konsoli: system("clear"); - pod linuxem pod winda jakoś podobnie. Google it.


(Kanaliaon) #3

Kilka poprawek:

  • poprawione odświeżanie (czyszczenie ekranu po każdym ruchu);

  • dodane pułapki na 10% pól;

  • zapętlenie gry;

Kod źródłowy

Binarka

-- Dodane 23.01.2010 (So) 15:42 --

Skomentuje ktoś?