Jak przenieść zmienną char reje poza instrukcje if ??
if (name=="aaa")
{
char reje[]="jeden"
}
else if(name=="bbb")
{
char reje[]="dwa"
}
else
{
char reje[]="blad""
}
cout<
Jak przenieść zmienną char reje poza instrukcje if ??
if (name=="aaa")
{
char reje[]="jeden"
}
else if(name=="bbb")
{
char reje[]="dwa"
}
else
{
char reje[]="blad""
}
cout<
Nie tworzyć jej w ifie a poza, a tylko przypisywać w if’ie?
Stringów w postaci char* nie porównuje się operatorem ==, bo wtedy porównywane są wskaźniki. Stringi w char* porównuje się funkcją strcmp(str1, str2) z biblioteki string.h / cstring.
A tą tablicę zadeklaruj prędzej jako char*.
zapisywanie danych do tablicy char* też powinno wyglądać inaczej. zrób coś takiego:
#include
@Przebar: to błędne rozwiązanie, wskaźnik char * reje jest tu nie zainicjowany, wiec strcpy pomaże po pamięci. Wersja z strcpy będzie dobra jeżeli użyć tablicy char reje[N], lub wskaźnik reje ustawi się na zaallokowany obszar pamięci (np. w wyniku użycia funkcji malloc)
#include
zgadza się. mój błąd - zapomniałem. ale w tym wypadku i tak bezpieczniej będzie użyć malloc() niż char reje[N];
Skoro to ma być C++ to można użyć std::string i po kłopocie.