[C++] Jak odczytać stan gry z pliku tekstowego?

Pomyślałem, aby w grze, którą właśnie piszę dodać możliwość zapisu i odczytu stanu gry. Lecz nie mam pojęcia, jak odczytywać stan gry. Plik ze stanem gry wygląda tak:

Imię_gracza

Życie_gracza

Złoto_gracza

Level_gracza

Całość zapisana jest za pomocą biblioteki fstream. Myślę, że aby wczytać stan gry będzie trzeba najpierw zresetować zmienne imie, zycie, zloto i level, a potem wczytać dane z pliku (pierwsza linijka=zmienna imie, druga=zycie itd.), ale nie mam pojęcia, jak coś takiego zrobić.

getline () … Poza tym bedziesz musiał użyć stringstreamów żeby ze stringa mieć typ INT

Ok, ale jak zresetować zmienne przed wczytaniem? Chyba, że pomnożyć te zmienne przez zero, a po tym wstawić kod do wczytania danych. Za chwilę zobaczę, czy to w ogóle mi się uda.

PS. Po co miałbym użyć tych stringstreamów, jeżeli wszystkie zmienne, które mają być liczbowe są zapisane liczbowo?

Ale po co “resetować” zmienne skoro po chwili coś do nich przypiszesz (wartości wczytane z pliku).

Ale w nich są już domyślnie określone dane. Np.

int zycie=100;

int zloto=100;

float level=0.00;

Ale może piszę w ogóle jakąś głupotę, ponieważ jeszcze nie wiem, jak wczytać pierwszą linijkę do zmiennej x, drugą do zmiennej y itd.

string imie;

int zloto,zycze;

float level;

fstream f;

f.open("plik",ios::in);

f>>imie>>zloto>>zycze>>level;

f.close();

Dzięki, zaraz zobaczę, jak to działa.

Ok, działa, lecz nie wszystko. Trzeba jakoś zresetować te zmienne i potem dodać do nich wartości z pliku, ponieważ po wczytaniu są domyślne dane.