C++ jaka biblioteka do grafiki 3d

Witam,

poszukuję przyjemnej (łatwej w obsłudze) biblioteki 3D

Irrlicht jest bardzo łatwy.

Ogre3D nieco trudniejszy, ale ma większe możliwości (i jest zintegrowany z biblioteką do GUI).

Oba są free, open i cross platform (nawet na Androida).

Co lepiej wybrać ogre3d sdk, czy surse package. Jak ogre3d używać pod code::blocks lub dev c++

„surse package”? Jak używasz windowsa, to współczuję z kompilacją biblioteki ze źródeł. Gotowe SDK pobierz. Oczywiście dla swojego kompilatora, czyli jak Visual Studio, to dla Visual Studio, a dla innych: MinGW (jeśli windows).

CodeLite ostatnio testowałem, bardzo ładnie się zachowuje.

Eclipse – kombajn narzędzi.

CodeBlocks – średni, ale jak kto woli.

Od Dev-C++ trzymaj się z daleka.

Wybrałem eclipse, ale na stronie ogre3d w dziale download sdk nie ma dla eclipse jest tylko dla visual studio, jak można na eclipse pisać w ogre3d

Muszę Cię rozczarowa, nie ma tam takiego czegoś,jest tylko dla microsoft visual studio

Nie używaj Unstable, jeśli nie znasz biblioteki. A wersja stable jest pod MinGW.

Ok, tylko, że te ogre3d i Irrlicht to są tylko silniki 3d, a ja poszukuję jakiejś prostej biblioteki do tworzenia grafiki 3d

A to ty chcesz w C++ pisać grafikę 3D w sensie modele?

Jak chcesz samemu wierzchołki stawiać, to goły OpenGL ci wystarczy.