C++ jaka biblioteka do grafiki 3d


(karton16) #1

Witam,

poszukuję przyjemnej (łatwej w obsłudze) biblioteki 3D


(Razi) #2

Irrlicht jest bardzo łatwy.

Ogre3D nieco trudniejszy, ale ma większe możliwości (i jest zintegrowany z biblioteką do GUI).

Oba są free, open i cross platform (nawet na Androida).


(karton16) #3

Co lepiej wybrać ogre3d sdk, czy surse package. Jak ogre3d używać pod code::blocks lub dev c++


(Razi) #4

„surse package”? Jak używasz windowsa, to współczuję z kompilacją biblioteki ze źródeł. Gotowe SDK pobierz. Oczywiście dla swojego kompilatora, czyli jak Visual Studio, to dla Visual Studio, a dla innych: MinGW (jeśli windows).

CodeLite ostatnio testowałem, bardzo ładnie się zachowuje.

Eclipse – kombajn narzędzi.

CodeBlocks – średni, ale jak kto woli.

Od Dev-C++ trzymaj się z daleka.


(karton16) #5

Wybrałem eclipse, ale na stronie ogre3d w dziale download sdk nie ma dla eclipse jest tylko dla visual studio, jak można na eclipse pisać w ogre3d


(Drobok) #6

(karton16) #7

Muszę Cię rozczarowa, nie ma tam takiego czegoś,jest tylko dla microsoft visual studio


(Razi) #8

Nie używaj Unstable, jeśli nie znasz biblioteki. A wersja stable jest pod MinGW.


(karton16) #9

Ok, tylko, że te ogre3d i Irrlicht to są tylko silniki 3d, a ja poszukuję jakiejś prostej biblioteki do tworzenia grafiki 3d


(GioWDS) #10

A to ty chcesz w C++ pisać grafikę 3D w sensie modele?


(Razi) #11

Jak chcesz samemu wierzchołki stawiać, to goły OpenGL ci wystarczy.