Mam Zadanie domowe z C++a , mamy zrobić kółko i krzyżyk, ale poprostu pojawiają się kłopoty
- nie mogę stosować zmiennych tablicowych bo przy nich komp mi się zawiesza… ale ominąłem to używając zmiennych one, two three itd
Ale niestety to daje mi tyle pisania i powoduje że nie ma sensu stosować pętle
- Program się gubi… robię sztuczną inteligencję a ona wygrywa… ok spoko, ale wygrywa dając kułeczko DWA razy w czasie jednej kolejki…
ktoś może pomóc?
#include
#include
#include
using namespace std;
int main(int argc, char *argv[])
{
start:
int one=2; int two=2; int three=2; int four=2; int five=2;
int six=2; int seven=2; int eight=2; int nine=2;
int i ;
int turn=0; int move=0; int zug=0; int count;
int liczX=0; int liczO=0; int licz=0;
char* space=" ";
srand( (unsigned)time( NULL ) );
cout<
cout<<“Zaczynamy gre! Wybierz opcje gry:”<
cout<<“1) Gram Krzyzykami”<
cout<<“2) Gram Kulkami”<
cout<<“3) Wylosuj kto zaczyna”<
cin>>i;
if (i<=0||i>=4) { cout<<“Blad, zla liczba, sprubuj znowu”<
if (i==1) { cout<<“Jestes Krzyzykiem”<
if (i==2) { cout<<“Jestes Kulkiem”<
if (i==3) { i = rand() % 2;
if (i==0) { cout<<“Jestes Krzyzykiem”<
if (i==1) { cout<<“Jestes Kulkiem”<
}
pokaz:
cout<
cout<
if (one==0) cout<<“X”<
if (two==0) cout<<“X”<
if (three==0) cout<<“X”<
cout<
cout<<" ";
if (four==0) cout<<“X”<<" “; if (four==1) cout<<“O”<<” “; if (four==2) cout<<” “<<” ";
if (five==0) cout<<“X”<<" “; if (five==1) cout<<“O”<<” “; if (five==2) cout<<” “<<” ";
if (six==0) cout<<“X”<<" “; if (six==1) cout<<“O”<<” “; if (six==2) cout<<” “<<” ";
cout<
cout<<" ";
if (seven==0) cout<<“X”<<" “; if (seven==1) cout<<“O”<<” “; if (seven==2) cout<<” “<<” ";
if (eight==0) cout<<“X”<<" “; if (eight==1) cout<<“O”<<” “; if (eight==2) cout<<” “<<” ";
if (nine==0) cout<<“X”<<" “; if (nine==1) cout<<“O”<<” “; if (nine==2) cout<<” “<<” ";
cout<
cout<
if (turn==1) goto turn1;
if (turn==2) goto turn2;
if (turn==3) goto turn3;
if (turn==4) goto turn4;
check1:
cout<<“Twoja Kolej, wybierz pole od 1 do 9”<
cin>>i;
if (i<=0||i>=10) { cout<<“Blad, zla liczba, sprubuj znowu”<
if (i==1) { if (one==2) {one=1;} else { cout<<“Blad, pole zajete, wybierz inne”<
if (i==2) { if (two==2) {two=1;} else { cout<<“Blad, pole zajete, wybierz inne”<
if (i==3) { if (three==2) {three=1;} else { cout<<“Blad, pole zajete, wybierz inne”<
if (i==4) { if (four==2) {four=1;} else { cout<<“Blad, pole zajete, wybierz inne”<
if (i==5) { if (five==2) {five=1;} else { cout<<“Blad, pole zajete, wybierz inne”<
if (i==6) { if (six==2) {six=1;} else { cout<<“Blad, pole zajete, wybierz inne”<
if (i==7) { if (seven==2) {seven=1;} else { cout<<“Blad, pole zajete, wybierz inne”<
if (i==8) { if (eight==2) {eight=1;} else { cout<<“Blad, pole zajete, wybierz inne”<
if (i==9) { if (nine==2) {nine=1;} else { cout<<“Blad, pole zajete, wybierz inne”<
check2:
cout<<“Twoja Kolej, wybierz pole od 1 do 9”<
cin>>i;
if (i<=0||i>=10) { cout<<“Blad, zla liczba, sprubuj znowu”<
if (i==1) { if (one==2) {one=0;} else { cout<<“Blad, pole zajete, wybierz inne”<
if (i==2) { if (two==2) {two=0;} else { cout<<“Blad, pole zajete, wybierz inne”<
if (i==3) { if (three==2) {three=0;} else { cout<<“Blad, pole zajete, wybierz inne”<
if (i==4) { if (four==2) {four=0;} else { cout<<“Blad, pole zajete, wybierz inne”<
if (i==5) { if (five==2) {five=0;} else { cout<<“Blad, pole zajete, wybierz inne”<
if (i==6) { if (six==2) {six=0;} else { cout<<“Blad, pole zajete, wybierz inne”<
if (i==7) { if (seven==2) {seven=0;} else { cout<<“Blad, pole zajete, wybierz inne”<
if (i==8) { if (eight==2) {eight=0;} else { cout<<“Blad, pole zajete, wybierz inne”<
if (i==9) { if (nine==2) {nine=0;} else { cout<<“Blad, pole zajete, wybierz inne”<
if (zug==1) goto zug1;
if (zug==2) goto zug2;
przelicz:
//* win
liczX=0; liczO=0; licz=0;
if (one==0) liczX++; if (one==1) liczO++; if (one==2) licz++;
if (two==0) liczX++; if (two==1) liczO++; if (two==2) licz++;
if (three==0) liczX++; if (three==1) liczO++; if (three==2) licz++;
if (liczX==0||liczO==2) {if (one==2) one=1; if (two==2) two=1; if (three==2) three=1; goto count; }
liczX=0; liczO=0; licz=0;
if (four==0) liczX++; if (four==1) liczO++; if (four==2) licz++;
if (five==0) liczX++; if (five==1) liczO++; if (five==2) licz++;
if (six==0) liczX++; if (six==1) liczO++; if (six==2) licz++;
if (liczX==0||liczO==2) {if (four==2) four=1; if (five==2) five=1; if (six==2) six=1; goto count; }
liczX=0; liczO=0; licz=0;
if (seven==0) liczX++; if (seven==1) liczO++; if (seven==2) licz++;
if (eight==0) liczX++; if (eight==1) liczO++; if (eight==2) licz++;
if (nine==0) liczX++; if (nine==1) liczO++; if (nine==2) licz++;
if (liczX==0||liczO==2) {if (seven==2) seven=1; if (eight==2) eight=1; if (nine==2) nine=1; goto count; }
liczX=0; liczO=0; licz=0;
if (one==0) liczX++; if (one==1) liczO++; if (one==2) licz++;
if (four==0) liczX++; if (four==1) liczO++; if (four==2) licz++;
if (seven==0) liczX++; if (seven==1) liczO++; if (seven==2) licz++;
if (liczX==0||liczO==2) {if (one==2) one=1; if (four==2) four=1; if (seven==2) seven=1; goto count; }
liczX=0; liczO=0; licz=0;
if (two==0) liczX++; if (two==1) liczO++; if (two==2) licz++;
if (five==0) liczX++; if (five==1) liczO++; if (five==2) licz++;
if (eight==0) liczX++; if (eight==1) liczO++; if (eight==2) licz++;
if (liczX==0||liczO==2) {if (two==2) two=1; if (five==2) five=1; if (eight==2) eight=1; goto count; }
liczX=0; liczO=0; licz=0;
if (three==0) liczX++; if (three==1) liczO++; if (three==2) licz++;
if (six==0) liczX++; if (six==1) liczO++; if (six==2) licz++;
if (nine==0) liczX++; if (nine==1) liczO++; if (nine==2) licz++;
if (liczX==0||liczO==2) {if (three==2) three=1; if (six==2) six=1; if (nine==2) nine=1; goto count; }
liczX=0; liczO=0; licz=0;
if (one==0) liczX++; if (one==1) liczO++; if (one==2) licz++;
if (five==0) liczX++; if (five==1) liczO++; if (five==2) licz++;
if (nine==0) liczX++; if (nine==1) liczO++; if (nine==2) licz++;
if (liczX==0||liczO==2) {if (one==2) one=1; if (five==2) five=1; if (nine==2) nine=1; goto count; }
liczX=0; liczO=0; licz=0;
if (three==0) liczX++; if (three==1) liczO++; if (three==2) licz++;
if (five==0) liczX++; if (five==1) liczO++; if (five==2) licz++;
if (seven==0) liczX++; if (seven==1) liczO++; if (seven==2) licz++;
if (liczX==0||liczO==2) {if (three==2) three=1; if (five==2) five=1; if (seven==2) seven=1; goto count; }
//* block
liczX=0; liczO=0; licz=0;
if (one==0) liczX++; if (one==1) liczO++; if (one==2) licz++;
if (two==0) liczX++; if (two==1) liczO++; if (two==2) licz++;
if (three==0) liczX++; if (three==1) liczO++; if (three==2) licz++;
if (liczX==2||liczO==0) {if (one==2) one=1; if (two==2) two=1; if (three==2) three=1; goto count; }
liczX=0; liczO=0; licz=0;
if (four==0) liczX++; if (four==1) liczO++; if (four==2) licz++;
if (five==0) liczX++; if (five==1) liczO++; if (five==2) licz++;
if (six==0) liczX++; if (six==1) liczO++; if (six==2) licz++;
if (liczX==2||liczO==0) {if (four==2) four=1; if (five==2) five=1; if (six==2) six=1; goto count; }
liczX=0; liczO=0; licz=0;
if (seven==0) liczX++; if (seven==1) liczO++; if (seven==2) licz++;
if (eight==0) liczX++; if (eight==1) liczO++; if (eight==2) licz++;
if (nine==0) liczX++; if (nine==1) liczO++; if (nine==2) licz++;
if (liczX==2||liczO==0) {if (seven==2) seven=1; if (eight==2) eight=1; if (nine==2) nine=1; goto count; }
liczX=0; liczO=0; licz=0;
if (one==0) liczX++; if (one==1) liczO++; if (one==2) licz++;
if (four==0) liczX++; if (four==1) liczO++; if (four==2) licz++;
if (seven==0) liczX++; if (seven==1) liczO++; if (seven==2) licz++;
if (liczX==2||liczO==0) {if (one==2) one=1; if (four==2) four=1; if (seven==2) seven=1; goto count; }
liczX=0; liczO=0; licz=0;
if (two==0) liczX++; if (two==1) liczO++; if (two==2) licz++;
if (five==0) liczX++; if (five==1) liczO++; if (five==2) licz++;
if (eight==0) liczX++; if (eight==1) liczO++; if (eight==2) licz++;
if (liczX==2||liczO==0) {if (two==2) two=1; if (five==2) five=1; if (eight==2) eight=1; goto count; }
liczX=0; liczO=0; licz=0;
if (three==0) liczX++; if (three==1) liczO++; if (three==2) licz++;
if (six==0) liczX++; if (six==1) liczO++; if (six==2) licz++;
if (nine==0) liczX++; if (nine==1) liczO++; if (nine==2) licz++;
if (liczX==2||liczO==0) {if (three==2) three=1; if (six==2) six=1; if (nine==2) nine=1; goto count; }
liczX=0; liczO=0; licz=0;
if (one==0) liczX++; if (one==1) liczO++; if (one==2) licz++;
if (five==0) liczX++; if (five==1) liczO++; if (five==2) licz++;
if (nine==0) liczX++; if (nine==1) liczO++; if (nine==2) licz++;
if (liczX==2||liczO==0) {if (one==2) one=1; if (five==2) five=1; if (nine==2) nine=1; goto count; }
liczX=0; liczO=0; licz=0;
if (three==0) liczX++; if (three==1) liczO++; if (three==2) licz++;
if (five==0) liczX++; if (five==1) liczO++; if (five==2) licz++;
if (seven==0) liczX++; if (seven==1) liczO++; if (seven==2) licz++;
if (liczX==2||liczO==0) {if (three==2) three=1; if (five==2) five=1; if (seven==2) seven=1; goto count; }
//* Build
liczX=0; liczO=0; licz=0;
if (one==0) liczX++; if (one==1) liczO++; if (one==2) licz++;
if (five==0) liczX++; if (five==1) liczO++; if (five==2) licz++;
if (nine==0) liczX++; if (nine==1) liczO++; if (nine==2) licz++;
if (liczX==0) {if (one==2) one=1; if (five==2) five=1; if (nine==2) nine=1; goto count; }
liczX=0; liczO=0; licz=0;
if (three==0) liczX++; if (three==1) liczO++; if (three==2) licz++;
if (five==0) liczX++; if (five==1) liczO++; if (five==2) licz++;
if (seven==0) liczX++; if (seven==1) liczO++; if (seven==2) licz++;
if (liczX==0){if (three==2) three=1; if (five==2) five=1; if (seven==2) seven=1; goto count; }
liczX=0; liczO=0; licz=0;
if (one==0) liczX++; if (one==1) liczO++; if (one==2) licz++;
if (two==0) liczX++; if (two==1) liczO++; if (two==2) licz++;
if (three==0) liczX++; if (three==1) liczO++; if (three==2) licz++;
if (liczX==0){if (one==2) one=1; if (two==2) two=1; if (three==2) three=1; goto count; }
liczX=0; liczO=0; licz=0;
if (four==0) liczX++; if (four==1) liczO++; if (four==2) licz++;
if (five==0) liczX++; if (five==1) liczO++; if (five==2) licz++;
if (six==0) liczX++; if (six==1) liczO++; if (six==2) licz++;
if (liczX==0){if (four==2) four=1; if (five==2) five=1; if (six==2) six=1; goto count; }
liczX=0; liczO=0; licz=0;
if (seven==0) liczX++; if (seven==1) liczO++; if (seven==2) licz++;
if (eight==0) liczX++; if (eight==1) liczO++; if (eight==2) licz++;
if (nine==0) liczX++; if (nine==1) liczO++; if (nine==2) licz++;
if (liczX==0){if (seven==2) seven=1; if (eight==2) eight=1; if (nine==2) nine=1; goto count; }
liczX=0; liczO=0; licz=0;
if (one==0) liczX++; if (one==1) liczO++; if (one==2) licz++;
if (four==0) liczX++; if (four==1) liczO++; if (four==2) licz++;
if (seven==0) liczX++; if (seven==1) liczO++; if (seven==2) licz++;
if (liczX==0){if (one==2) one=1; if (four==2) four=1; if (seven==2) seven=1; goto count; }
liczX=0; liczO=0; licz=0;
if (two==0) liczX++; if (two==1) liczO++; if (two==2) licz++;
if (five==0) liczX++; if (five==1) liczO++; if (five==2) licz++;
if (eight==0) liczX++; if (eight==1) liczO++; if (eight==2) licz++;
if (liczX==0){if (two==2) two=1; if (five==2) five=1; if (eight==2) eight=1; goto count; }
liczX=0; liczO=0; licz=0;
if (three==0) liczX++; if (three==1) liczO++; if (three==2) licz++;
if (six==0) liczX++; if (six==1) liczO++; if (six==2) licz++;
if (nine==0) liczX++; if (nine==1) liczO++; if (nine==2) licz++;
if (liczX==0){if (three==2) three=1; if (six==2) six=1; if (nine==2) nine=1; goto count; }
randy:
i = rand() % 9;
if (i==0) { if (one=2) one=1; goto count; }
if (i==1) { if (two=2) two=1; goto count; }
if (i==2) { if (three=2) three=1; goto count; }
if (i==3) { if (four=2) four=1; goto count; }
if (i==4) { if (five=2) five=1; goto count; }
if (i==5) { if (six=2) six=1; goto count; }
if (i==6) { if (seven=2) seven=1; goto count; }
if (i==7) { if (eight=2) eight=1; goto count; }
if (i==8) { if (nine=2) nine=1; goto count; }
goto randy;
count:
if (count==1) goto count1;
poczatekgry1:
//* pierwszy gracz
zug=1;
goto check2;
zug1:
turn=1;
goto pokaz;
turn1:
cout<<“Dobrze, teraz kolej komputera”;
cout<
system(“PAUSE”);
//* Drugi komp
if (i==5) { i = rand() % 4;
if (i==0) one=1;
if (i==1) three=1;
if (i==2) seven=1;
if (i==3) nine=1; }
else five=1;
turn=2;
goto pokaz;
turn2:
//* trzeci, drugi ruch gracza
zug=2;
goto check2;
zug2:
turn=3;
goto pokaz;
turn3:
cout<<“Dobrze, teraz kolej komputera”;
cout<
system(“PAUSE”);
//* czwarty komp po raz drugi
count=1;
goto przelicz;
count1:
turn=4;
goto pokaz;
turn4:
poczatekgry2:
i = rand() % 5;
if (i==0) one=0;
if (i==1) three=0;
if (i==2) five=0;
if (i==3) seven=0;
if (i==4) nine=0;
/* turn=666;
goto pokaz;
turn666: */
system(“PAUSE”);
return EXIT_SUCCESS;
}
tutaj program spakowany