[c++]Książka OpenGL


(marcin3) #1

Mam 14 lat znam C++ z ksiązki symfonia c++ standard wyd III. Chciałem nauczyć się OpenGL, żeby pisać gry 3D. Kupiłem książkę OpenGL. Programowanie gier. Niestety, ale mam problemy ze zrozumieniem tej książki. Zresztą jest bardzo stara. Dlatego postanowiłem kupić inną. Zastanawiam się nad:

OpenGL i wprowadzenie do programowania gier

OpenGL w praktyce

OpenGL. Księga eksperta. Wydanie III(Czy nie jest za stara?)

Co byście polecili. Może jakieś inne książki albo darmowe kursy?


(Fiołek) #2

OpenGL dość znacznie zmienił się od 2003 roku, ale nie na tyle, by nie dało się w tam przedstawionej wersji pisać. Książki nie czytałem więc nie potrafię powiedzieć, czy warto się z niej uczyć. Niemniej ja bym spróbował.

Z wymienionych przez Ciebie pozycji poleciłbym "OpenGL i wprowadzenie do programowania gier". Książkę posiadam, autor wie, o czym pisze i potrafi to przekazać w dość przystępny sposób.


(marcin3) #3

Czy to prawda, że w książce "OpenGL i wprowadzenie do programowania gier" autor często pisze "domyślisz się tego sam" albo "sam się tego dowiedz".


(Fiołek) #4

Czytałem ją dość dawno i nie pamiętam, czy coś takiego jest, czy nie. Książka nie nadaje się na pierwszą książkę o programowaniu - trzeba coś umieć by ją zrozumieć, a i odrobina kreatywności nie zaszkodzi.

Programowanie gier czy programowanie grafiki to jest bardzo rozległy temat i nie ma najmniejszych szans by opisać wszystkie tego aspekty, więc nawet w wielkich książkach część tematów będzie tylko zasygnalizowana, tak by wiedzieć, że coś takiego istnieje i poszukać samemu.