[C++] Microsoft V. Express - jaki rodzaj pliku do programu

Witam :slight_smile:

Ściągnąłem właśnie najnowszą wersję Microsoft Visual Express (2008) do programowania C++. Kupiłem właśnie książkę Symfonia C++ pana Grębosza z 2006 roku (wydanie drugie). Na początku jest wstęp a potem już pisanie programów. Najprostszy (pierwszy) ma taki kod:

#include 

int main ()

{

std::cout << "Witamy na pokladzie";

}

I potem pisze, że "Wykonanie tego programu spowoduje pojawienie się na ekranie tekstu: Witamy na pokladzie "

OK, otworzyłem program ale co dalej mam zrobić :?: Klikam na File > New > :?: Mam wybrać Project czy File :?: Pewnie File , a potem plik z rozszerzeniem .cpp. OK, załóżmy, że napiszę ten program, ale co mam zrobić, żeby ten tekst wyświetlił się na ekranie ? Mam zapisać ten plik a potem na niego po prostu kliknąć, chyba nie bo wtedy otwiera mi się Microsoft Visual…

Proszę o wyrozumiałość, ponieważ jestem jeszcze zielony w tym temacie :roll:

Kliknij bodajże f9 labo f5

To nic nie daje…

Kompilacja, linkowanie -> poszukaj… Było już tu co najmniej raz.

Klikasz New Project, wybierasz Empty Project. Po lewej stronie masz okno Solution, najeżdżasz myszą na Source Files i klikasz PPM, wybierasz ADD -> New Item, piszesz kod i naciskasz F5.

Quentin, znamy się z twojego forum :slight_smile:

Po napisaniu kodu zrób jak cy radzi reszta.

PS:Tak powinien wyglądać kod:

#include 

#include 

int main()

{

std::cout << "Witamy na pokładzie" << std::endl;

getch();

}

Nie dodałeś funkcji oczekującej na naciśnięcia dowolnego klawisza, a 2 linijka wywołuje ją.

krawer , dzięki wielkie - teraz działa :slight_smile:

Wpisałem ten kod co polecił kolega wyżej i okienko, na którym pojawia się tekst nie znika tak szybko :slight_smile: Która funkcja, sprawia, że tak się dzieje - to ta :?:

getch();

Tak, to ona. Od razu mówię, nie używaj jej z iostream.

Bo, ona czasem może źle współpracować z tą biblioteką :?: