[C++] Niewyświetlające się liczby przy losowaniu z tablicy jednowymiarowej

Witajcie, jestem kompletnie zielony, więc próbuję uczyć się C++ z kursu, ale mam problem. Pracuję teraz nad maszyną losującą, która w założeniu ma losować dużo liczb. Zgodnie z moim rozumieniem kursu (choć z tym rozumieniem może być coś nie tak), napisałem program, który wygląda tak:

#include <iostream>
#include <cstdlib>
#include <ctime>
int tablica()
{
    srand( time( NULL ) );
    int liczba[999];
    int licznik = -1;
    do
    {
        licznik++;
        liczba[licznik] = ( rand() % 7) + 4;
        return liczba[licznik];
    } while(licznik < 999);
}
int main()
{
    std::cout << "Wylosowane liczby: " << std::endl;
    std::cout << tablica() << std::endl;
    return 0;
}

Wszystko się ładnie kompiluje, ale program losuje mi tylko jedną liczbę. Mógłby mi ktoś powiedzieć co ja robię nie tak?

 

Tak poza tym to mam małe problemy z programami, które już napisałem, ponieważ nie wiedzieć czemu po wykonaniu powierzonego zadania, wyłączają się natychmiastowo nie oczekując na wciśnięcie klawisza, żeby wyłączyć, co sprawia dyskomfort przy korzystaniu, ponieważ przez to nie można zobaczyć wyników pracy i/lub wiadomości końcowej. Więc prosiłbym o pomoc także z tym problemem.

 

Proszę o szybkie odpowiedzi i z góry za nie dziękuję. Może w przyszłości będę miewał mniej problemów.

Czy to ma być rekurencyjne wypełenienie tablicy? Uważam, że raczej na początku rozchodzi się o wersje iteracyjną, czyli tutaj mógłbyś po prostu stworzyć void i wylosowane liczby wypisywać. Dobrym wyjściej jest stworzenie makra o którym można posłuchać tutaj :

 

http://www.youtube.com/watch?v=REQVOGiXplU

 

Używaj przestrzeni nazw std;

using namespace std;

 Naddajesz sobie tylko pisania.