Witam !
Potezebuje w moim programie napisać funkcje obliczającą sume CRC 32 z całego pliku. Myślałem nad zrobieniem tego w łopatologiczny sposób(tak jak to się robi na kartce), jednak w miedzy czasie znalazłem coś takiego:
#include
#include
#include
uint32_t
rc_crc32(uint32_t crc, const char *buf, size_t len)
{
static uint32_t table[256];
static int have_table = 0;
uint32_t rem, octet;
int i, j;
const char *p, *q;
/* This check is not thread safe; there is no mutex. */
if (have_table == 0) {
/* Calculate CRC table. */
for (i = 0; i < 256; i++) {
rem = i; /* remainder from polynomial division */
for (j = 0; j < 8; j++) {
if (rem & 1) {
rem >>= 1;
rem ^= 0xedb88320;
} else
rem >>= 1;
}
table[i] = rem;
}
have_table = 1;
}
crc = ~crc;
q = buf + len;
for (p = buf; p < q; p++) {
octet = *p; /* Cast to unsigned octet. */
crc = (crc >> 8) ^ table[(crc & 0xff) ^ octet];
}
return ~crc;
}
int
main()
{
const char *s = "The quick brown fox jumps over the lazy dog";
printf("%" PRIX32 "\n", rc_crc32(0, s, strlen(s)));
return 0;
}
i wydaje mi się to być sensowniejszym(szybszym) rozwiązaniem. Mam jednak jeden problem nie dokońca rozumiem co się dzieję (jaka magia) w tej linijce:
crc = (crc >> 8) ^ table[(crc & 0xff) ^ octet];
Tzn. rozumiem co robi każdy z operatorów, tylko nie wiem na jakiej zasadzie obliczane tu jest crc tj. w miejscu i dlaczego jest negowane przed i po.
Z góry dziękuje komuś kto pomożę mi to zrozumieć lub poleci lepszy sposób na wykonanie tej funkcji.