[C++]OpenGL 4.0 lub DirectX 11 - potrzebny tutorial


(Wojtekbogocki) #1

Witam :slight_smile:

Przejdę od razu do rzeczy. Mianowicie potrzebny mi jest tutorial (najlepiej polski), do któregoś z wyżej wymienionych API graficznych. Szukałem trochę w google ale trafiały mi się tylko dla DirectX 9.0c i OpenGL 2.0, no i starszych oczywiście :wink:

Będę wdzięczny za wszelką pomoc w poszukiwaniach :slight_smile:


(Jumpsmerf) #2

Jeśli na gamedev nic nie ma, to wątpię, żebyś coś znalazł (książek o tym chyba też jeszcze nie ma).

A znasz już tak dobrze starsze wersje OpenGL i DirectX i (bardzo dobrze) jakiś język programowania?

Jeśli tak, to w tym można już bardzo dobre gry zrobić, chyba że ich nie znasz to wtedy wystarczą ci tutoriale i książki dla OpenGL 2 i DirectX 9.

A jeśli znasz już starsze wersje i bardzo dobrze któryś język programowania i chcesz się uczyć nowszych wersji, to musisz znać/poznać Angielski.


(Wojtekbogocki) #3

Hmm tak też myślałem bo przewertowałem cały net i nic nie znalazłem :frowning:

Znam C++ na dość wysokim poziomie jeżeli chodzi o konsolę i średio WinAPI... teraz chciałem się nauczyć od razu najnowszego DX... cóż no to wezmę się za OpenGL'a a directem zainteresuję jak wyjdą jakieś tutki bo z angielskim u mnie słabo :confused:

W każdym razie thx za odpowiedź :wink: