Nie wiem z jakiego środowiska korzystasz, ale w praktycznie każdym masz do dyspozycji debugger - uruchom go, postaw breakpoint w pierwszej linii i przejdź przez program linijka po linijce sprawdzając, co w danej chwili zawierają zmienne - na pewno namierzysz w ten sposób błąd.
Jak się gdzieś w kodzie używa jakiejś zmiennej, to powinna być ona wcześniej zainicjowana (jakąś wartością). A teraz przyjrzyj się listingowi i zwróć np. uwagę na zmienną f - najpierw jest dla niej wywoływana funkcja sqrt(), a kilka linii niżej jest dopiero przypisywana wartość 3. Rozumiesz, że te “f=3;” powinno być wcześniej?
Poza tym masz inne błędy. Poprawny kod (główny fragment) powinien wyglądać tak (chyba, bo nie sprawdzałem go):
b=a*a;
f=3;
c=b*sqrt(f);
d=c/4; EDIT: to był u mnie błąd (4 zamiast 2)
e=a+a+a;
Poza tym cały powyższy kod można skrócić do takiego:
d=a*a*sqrt(3)/4; EDIT: to był u mnie błąd (4 zamiast 2)
e=3*a;
I na końcu nie wypisujesz wartości a i b, tylko d (pole) i e (obwód):
Przeca autor napisał, że jest początkującym programistą. Zapewne tę instrukcję wczytującą dane widział w jakimś innym programie, a że tam działała (?), to i tu ją użył.