C++ problem pomocy!

mam taki problem oblicza on sume dwóch podanych przeze mnie liczb, lecz błąd wyskakuje mi przy pierwszej instrukcji cout:

#include

int Add (int x, int y)

{

cout << "jestem w funkcji Add(), argumenty " << x << " i "

<< y << “\n”;

return(x+y);

}

int main()

{

cout <<“jestem w funkcji main()!\n”;

int a, b, c;

cout << "podaj dwie liczby: ";

cin >> a;

cin >> b;

cout <<“wywołanie funkcji Add()!\n”;

c=Add(a, b);

cout << “z powrotem w main().\n”;

cout << "zmiennej c została nadana wartość " << c;

cout << “/nkoniec programu…\n\n”;

return 0;

}

Źle używasz funkcji ‘cout’. Jest to funkcja z przestrzeni nazw std, także jej użycie będzie wyglądało następująco:

std::cout

Możesz także wcześniej zadeklarować sobie:

using namespace std;

Pozwoli Ci to uniknąć pisania za każdym razem ‘std::’.

Gdzie jest przestrzeń nazw std ? :smiley:

http://pl.wikibooks.org/wiki/C%2B%2B/Przestrzenie_nazw

Ten link to dla mnie.

Jaja sobie ze mnie robisz . : -D

wielkie dzięki chłopaki :slight_smile:

No i poco Tobie te cout-y na końcu skoro i tak nic nie zobaczysz.

Dodaj sobie za nimi chociaż:

system("pause");

Czemu niby? Chodzi Ci o zachowanie konsoli w Windows? Zawsze można najpierw uruchomić konsolę, a potem z niej program. Zakładając, że używa Windows/cmd.exe, bo tego nie napisał. Do tego odwoływanie się do systemu operacyjnego jest nieprzenośne.

Nie mówiąc już o tym, że cout to nie funkcja, a obiekt…

Zakładając,że uruchamia program z konsoli,owszem,ale nic o tym nie wspomniał.

system(“PAUSE”) to drętwe rozwiązanie. Na linuksie kod by nie zadziałał…

cin.get() zadziała.

Niechaj sobie wstawia co mu się podoba.

Startuje z konsoli to niechaj nie wstawia w ogóle.

Najlepiej darować sobie strumienie do tego celu. :stuck_out_tongue:

Takich informacji w internecie nie brakuje.

Pozdrawiam.

#include 

#include 


float suma (int a, int b) {

       return a+b;

}


int main() {

    int a, b;

    printf("Podaj liczbe a: ");

    scanf("%d", &a);

    printf("Podaj liczbe b: ");

    scanf("%d", &b);

    printf("%d + %d = %f", a, b, suma(a, b)); 

    _getch();

}

Prościej, wydajniej, dokładniej, plik wykonywalny dużo mniejszy.

I nieprzenośnie, patrz conio.h.

Przecież kod jest łatwo przenośny, przy większych aplikacjach zawsze skorzysta się z interfejsu API systemu więc zawsze wiąże się to z ograniczeniami co do platformy.

Zawsze może usunąć nagłówek conio i w inny sposób zatrzymać konsolę. Ale jeżeli masz z tym problem to http://www.gerald-friedland.de/fractor/ … o-1.02.tgz :wink:

damiaan9116 , proszę poprawić temat na konkretny mówiący o problemie. Proszę też obejmować dłuższe fragmenty kodu znacznikami

. Zignorowanie powyższych próśb spowoduje przesunięcie tematu do śmietnika.[/color]