[C++] problem z wypisaniem tekstu, problem z cout

Witam, jestem bardzo początkujący bo dopiero zaczynam się uczyć C++ i mam taki problem bo nie działa mi taki oto kod:

#include 


main()

{

      cout <<"Witamy na pokladzie";


}

wyskakuje na dole (nie wiem jak to się nazywa chyba log?)

5 C:\Documents and Settings\Tomek\Pulpit\Projekty C++\witamy_na_pokladzie.cpp `cout' undeclared (first use this function)
#include

a nie iostram.

no tak dzięki, zwykła literówka :wink:

mam jeszcze jeden problem, chciałbym sobie wypisać np. polskie litery typu ą, ł, ę czyli np.

Witamy na pokładzie

zamiast

Witamy na pok l adzie

używam srodowiska programistycznego Dev C++ czy należy wgrać jakąś nakładkę itp. ?

Też się uczę z Symfonii C++ i także posiadam ten sam kompilator, ale przy kompilacji kompilator zaznacza jako błąd tą linijkę kodu:

cout <<"Witamy na pokladzie" ;

Czy jest coś z tym nie tak, czy inny kompilator nie wykryłby tego jako błąd?

Ja też sie uczę z tej książki :stuck_out_tongue: I także korzystam z tego środowiska;d;d

Program powinien wyglądać tak:

#include 


int main()

{

      std::cout <<"Witamy na pokladzie";


}

lub tak:

#include 

using namespace std;

int main()

{

      cout <<"Witamy na pokladzie";


}

Powinno być

#include

Ale też nie działa. Po uruchomieniu programu wyskakuje czarna ramka, która natychmiast znika :confused:

błąd, wyskakuje czarna ramka, wyrzuca linijkę tekstu na ekran a potem znika :wink: dokładnie tak jak każe jej ten kod, odpal program z pod linii komend

dopisz na końcu, przed ostatnim }

system("PAUSE");

lub getch(); ale ja ponawiam pytanie o te polskie znaki ?

206 - ć

210 - ł

230 - ś

242 - ó

245 - ą

251 - ę

253 - ź

276 - ż

344 - ń

każdą liczbę poprzedź backslashem np:

cout<<"Cze\230\206\n";

dzięki :slight_smile: