Potrzebuje kodu do programu w C++ obliczającego obwód i pole trójkąta : równobocznego, równoramiennego, prostokątnego. W programie ma być zastosowana instrukcja if, else if
-
W tym dziale nie odrabiamy czyichś zadań domowych.
-
Za stworzony od początku do końca kod z reguły należy się wynagrodzenie. Spróbuj na stronach pokroju oferia.pl
Pokaż co zrobiłeś sam, całej pracy nikt za ciebie nie wykona. W przeciwnym razie temat trafi do Kosza.
Zrobiłem tak, żeby program rozpoznawał po wpisaniu a,b,c z którym trójkątem ma do czynienia lecz wywala błąd gdy chcę obliczyć Obwód trójkąta równobocznego
#define USE_MATH_DEFINES
#include
#include
using namespace std;
int main()
{
int a, b, c;
double obwodRownobocznego;
cout << " Podaj pierwszy bok trojkata " << endl;
cin >> a;
cout << " Podaj drugi bok trojkata " << endl;
cin >> b;
cout << " Podaj trzeci bok trojkata " << endl;
cin >> c;
if ( a==b && b==c && a==c )
cout << " Obliczam pole i obwod trojkata ROWNOBOCZNEGO:" << endl;
obwodRownobocznego = 3 * a;
cout << " Obwod : " << obwodRownobocznego << endl;
else if ( c * c == a * a + b * b )
cout << " To jest trojkat prostokatny " << endl;
else if ( a==b || b==a || c==b || c==a )
cout << " To jest trojkat rownoramienny " << endl;
else if ( a == 0 || b == 0 || c == 0 )
cout << " To nie jest trojkat " << endl;
return 0;
}
Masz 3x int a wynik w double. Rzutuj int na double, albo pobierz wynik w int.
Zmieniłem wszystkie zmienne na int a później na double i wyskakuje błąd “error C2181: illegal else without matching if”
Klamry nie trzeba robić tylko jeśli instrukcja ma jedną linię.
Masz:
if ( a==b && b==c && a==c )
cout << " Obliczam pole i obwod trojkata ROWNOBOCZNEGO:" << endl;
obwodRownobocznego = 3 * a;
cout << " Obwod : " << obwodRownobocznego << endl;
else if ( c * c == a * a + b * b )
A powinieneś mieć:
if ( a==b && b==c && a==c )
{
cout << " Obliczam pole i obwod trojkata ROWNOBOCZNEGO:" << endl;
obwodRownobocznego = 3 * a;
cout << " Obwod : " << obwodRownobocznego << endl;
}
else if ( c * c == a * a + b * b )
Teraz widzisz dlaczego warto wstawiać kody błędów