[C++]Programowanie sieciowe w Windowsie i Linuksie

Chciałbym napisać grę internetową, jednak na programowaniu sieciowym w ogóle się nie znam. Chciałbym także, by taki napisany kod kompilował się pod Linuksem, a także Windowsem. Wiem, że trzeba by wykupić jakiś serwer, na którym znajdowałyby się pliki ze wszystkimi informacjami o graczach. Liczę na jakieś linki na ten temat, a także wyjaśnienia, jak to wszystko miałoby działać.

Dla napisania gry internetowej wcale nie potrzebujesz programowania sieciowego. Potrzebujesz jedynie komunikacji pomiędzy graczami i mechanizmu zapamiętywania danych oraz dostępu do nich, nie zależnego od tych graczy.

Komunikacja (przekazywanie danych) odbywa się w takich grach przeważnie przez TCP/IP czyli może być zrealizowana na socketach, lub np przez bazę danych lub przez stronę PHP (baza czy strona to i tak przez TCP/IP idzie). Zapamiętywanie danych to już różnie, przeważnie baza danych lub pliki.

A tak trochę dokładniej, jak by to miało wyglądać? Jak odbywałby się dostęp do serwera? Przecież trzeba by podać dane, a także hasło, więc wbudowanie tych danych w aplikację odpada, więc chyba zostaje tylko zrealizować to przez php. Jeżeli coś, co tutaj napisałem jest głupie, to przepraszam, ale w tym temacie jestem zielony.

PS. Czy istnieje jakaś biblioteka, którą można by się do tego użyć, która działa na Linuksie i Windowsie? No i oczywiście mile widziane linki do tutoriali, kursów itd.

Za bardzo ogólnie pytasz. Każda gra ma inne wymagania, inaczej jest zbudowana, posiada inny tryb multiplayer. Od wielu rzeczy to zależy. Często dane o graczch przechowuje się w bazach danych(większość gier MMO), ale wcale tak być nie musi. Np. BEU NET przechowuje listę serwerów która jest zapisywana w pliku tekstowym i aktualizowana przez skrypt PHP jako coś “globalnego” a każdy serwer przechowuje dane o graczach, mapie itp. z osobna.

SDL_Net, WinSock API.

WinSock jest zgodne z Uniksowymi socketami, różni się tylko sposobem inicjalizacji więc z powodzeniem można je stosować dla obu systemów(kilka kompilacji warunkowych i problem z głowy).