Siemano, jako iż bawię się trochę edytorem do mapy to pomyślałem sobie, że po co stawiać pojedyńcze obiekty skoro mógłbym wygenerować PNG/Bitmapę z której odczytałbym lokalizację pikseli o wybranym kolorze i zapisałbym ich lokalizacje (X,Y - wiadomo ) do pliku ewentualnie do tablicy gdzie potem w edytorze uda mi się poustawiać dane obiekty w żądanym miejscu poprzez wczytanie tych danych .
Btw. Tak wygląda ten plik wejściowy - bym mógł odczytać lokację czarnych pikseli
Nie wiem jaki to jest stopień trudności by zrobić taki program więc jeżeli jest to ciężkie to jestem zmuszony odpuścić
Konkretnie Ci nie odpowiem, ale możliwość odczytania piksela będzie miała każda biblioteka do przetwarzania obrazów.
Pogugluj “[wstaw język] read bitmap”
Nie ma z tym najmniejszego problemu, używasz wybranej biblioteki do obsługi grafiki, wczytujesz grafikę, następnie w podwójnej pętli sprawdzasz wszystkie piksele pod kątem koloru. Coś w stylu:
Bitmap bm = new Bitmap('twojplik.bmp');
for (int i = 0; i < bm.width(); i++)
for(int j = 0; j < bm.height(); i++)
if(bm.getPixel(i, j).red = 0 && bm.getPixel(i, j).green = 0 && bm.getPixel(i, j).blue = 0)
println("Kolor czarny na x=%d i y=%d", i, j);
Oczywiście zależnie od języka i wybranej biblioteki kod będzie wyglądał inaczej, ale algorytm zostaje ten sam.
Jak na razie podesłany przez Juliusza program będzie odpowiedni - tylko zanim go odpaliłem to musiałem trochę się namęczyć z rejestrem (bo oczywiście nie da sie biblioteki PIL zainstalować na 64bit) i zastosowałem inną opcje image.open(“png w tym samym folderze co .py”) i jeszcze tylko zamienić by zamiast koloru wyświetlało koordynaty i będzie miodzio tylko najpierw ogarnę w jakiej kolejności to wypisuje
Nie no, tak, w sumie to już mam gotowe tylko coś nie mogę ogarnąć jak leci pętla - bo dałem sobie trzy piksele różnego koloru i nie widzę tego za bardzo
Dzięki.