[C][SDL] Nie mogę skompilować programu


(micechal) #1

Witam. Nie znam się na programowaniu w C, a chciałem skompilować GnuRobbo pod Windowsa SVN 390, bo najnowszy build jest bardzo starej wersji. Na Debianie kompiluje się bez problemu gcc, natomiast pod Windowsem ściągnąłem MinGW, "odkomentowałem" odpowiednie linie według pliku README.win32 i ściągnąłem SDL, SDL-Devel i inne i wrzuciłem je do folderu SDL w folderze GNU, jednak przy próbie kompilacji przez make otrzymuję to:

In file included from ROB_engine.c:21:0:

game.h:39:25: fatal error: SDL_image.h: No such file or directory

compilation terminated.

SDL_image.h znajduje się w folderze gnurobbo/gnurobbo, gnurobbo/gnurobbo/SDL, gnurobbo/gnurobbo/SDL/SDL, SDL/, jednak mimo to nic nie chce działać :confused: Wie ktoś o co może chodzić? Było tak z trzema bibliotekami, to po prostu zmieniałem w pliku game.h z np. SDL/SDL.h na samo SDL.h i działało, tu zrobiłem tak samo, ale niestety nie działa. co robię źle?


(Razi) #2

Spróbuj do opcji kompilacji dodać ścieżki do tych folderów:

-I"c:/sciezka/do/folderu/include"

(duże I)


(micechal) #3

Dzięki za odpowiedź, zrobiłem to troche dziwną metodą - w pliku game.h zmieniłem wszystkie linie includy na dokładne ścieżki do nich, np. #include i zadziałało :slight_smile: