Mam dosyć spory problem. Mam napisać program w którym mam wprowadzić na przykład 5 liczb a sam program ma sprawdzić czy liczby te się powtarzają i jeśli tak to jakie i podane informacje wyświetlić na ekranie. Problem polega na tym że kompletnie nie znam się na C++. Mamy w szkole przedmiot “Pracownia systemów komputerowych” gdzie nauka danego języka wygląda tak że “masz program i omów jego działanie” gdzie nie znamy podstaw…
Co do samego algorytmu, zależnie od zakresu danych, dla nie wielkich można zastosować sortowanie przez zliczanie, jesli i-ta waga zostanie dodana drugi raz, to ją wypisujemy.
Naprawdę świetny kurs w szkole nam też dają lekcje na programowaniu z niego. Spróbuj coś napisać jak nie wyjdzie to wrzuć kod na forum ktoś pewnie ci pomoże C++ nie jest taki trudny jak dla niektórych na samym początku się wydaje.
#include
using namespace std;
int main (int argc, char *argv[])
{
char quit;
quit = '\0';
while (quit != 'q')
{
//POCZATEK PROGRAMU
int a, b, c, d; //zmienne
cout<<"Wprowadz 4 dowolne liczby naturalne\n"; //Program prosi o wprowadzenie 4 liczb
cout<<"Wprowadz pierwsza liczbe:\n";
cin>>a;
cout<<"Wprowadz druga liczbe:\n";
cin>>b;
cout<<"Wprowadz trzecia liczbe:\n";
cin>>c;
cout<<"Wprowadz czwarta liczbe:\n";
cin>>d;
if( a==b && b==c && c==d ) //Program sprawdza czy wszystkie liczby sie powtarzaja
cout << "Wszystkie liczby sie powtarzaja!\n"; //jesli tak wyswietla podany komunikat
else //jesli nie program przechodzi dalej i sprawdza czy trzy z podanych liczb sie powtarzaja
if( a==b && b==c || a==b && b==d || a==c && c==d || b==c && c==d )
cout << "Trzy liczby sie powtarzaja!\n"; //jesli trzy liczby sie powtarzaja program wyswietla podany komunikat
else //jelsi nie program przechodzi dalej
if( a==b && c==d || a==c && b==d || a==d && b==c )
cout << "Liczby w dwoch parach sie powtarzaja!\n"; //jesli tak wyswietla podany komunikat
else //jelsi nie program przechodzi dalej i sprawdza czy jakies dwie liczby sie powtarzaja