Witam.
Mam bardzo duży problem z pewnym zadaniem. Muszę stworzyć kilka struktur, a następnie za pomocą odpowiednich funkcji zbudować bazę danych w postaci tablic dynamicznych. Elementy tych tablic powinny być równie łatwo dodawane jak i odejmowane, oraz wyświetlane w czystej formie. Podam kawałek kodu: (możliwe, że idę złym tokiem myślenia)
struct oprawa
{
int numer;
int cena;
};
struct szklo
{
int numer;
int cena;
};
struct zamowienie
{
string nazwisko;
int do_zaplaty;
};
oprawa *tablica_opraw = new oprawa;
szklo *tablica_szkiel = new szklo;
zamowienie *tablica_zamowien = new zamowienie;
Dodać elementy mogę, np. tak:
void dodaj_oprawe(int nr, int cena)
{
tablica_opraw[nr].numer = nr;
tablica_opraw[nr].cena = cena;
}
void dodaj_szklo(int nr, int cena)
{
tablica_opraw[nr].numer =nr;
tablica_opraw[nr].cena = cena;
}
… ale w jaki sposób mogę później usunąć, np. wpis nr. 2 spośród 1,2,3,4,5 bez niszczenia całej tablicy? Chciałbym też czytelnie wyświetlić wpisy 1,3,4,5 z całkowitym pominięciem wpisu nr. 2, czyli w miejscu nr. 2 nie może być jakiś losowych danych podczas wyświetlania wyników.
Może powinienem zrobić wiele jednoelementowych tablic dynamicznych, które mógłbym swobodnie usuwać operatorem delete? Jak napisać taką funkcję?
Proszę o szybką pomoc, bo na środę muszę to mieć zrobione.