Dopiero zaczynam przygodę z c++, mógłby mi ktoś powiedzieć gdzie popełniłem bład. z tego kodu wychodzi mi prostokąt o podanych bokach, jak zrobić z niego trójkąt.
To wyjaśńi jak ma wyglądać trójkąt dla wejścia np:
2 na 20
20 na 3
bez tych informacji nie jestem wstanie udzielić poprawnej odpowiedzi.
Zadania które napisałeś jest częstym zadaniem dla osób początkujących z programowaniem, ale z przypadkiem podawania dwóch wartości jeszcze się nie spotkałem.
podziel szerokość przez wysokość i wyjdzie ci jaki masz robić skok pętli w jednym kroku do ustalonej wysokości aby zakończyć na ustalonej szerokości… tak sobie myślę
To pytanie powinno być skierowane do ciebie. grzelix mało czytelnie pyta o np. przypadek 6 na 8, kiedy nie mamy równego podziału.
Jak widać oba przedstawiają sytuacje 6 na 8, tylko prosta graniczna w jednym jest rysowany z lewej do prawej, a w drugiej z prawej do lewej. Nie istnieje też jedna odpowiedź na to, który piksel powinniśmy wziąć jako przybliżenie, a ty tego nie określiłeś.
Widzę że niektórzy mocno poszaleli tutaj z tym zadaniem. Moim zdaniem ktoś przekombinował z zadaniem, albo @JacekM97 nie do końca dobrze opisał problem.
Czytając zadanie, widziałem tutaj próbę nauczenia jak używać pętli, podwójnej pętli, ewentualnie pracy z wyświetlaniem na konsoli.
Bo jeśli chcemy mnożyć problemy to dodajmy jeszcze takie przypadki:
Co gdy na wejściu otrzymamy:
a) 0 (jako szerokość albo wysokość)
b) liczbę ujemną
c) liczbę zmiennoprzecinkową
d) liczbę rzędu 10e12
e) wartość nie numeryczną
Wracając na ziemię:
Czy piramidka ma się zaczynać 1 gwiazdką u góry i kończyć podaną szerokości na dole?
Dalej- jakie są wartości brzegowe - czyli jakie maksymalne i minimalne wartości są przyjmowane przez aplikację.