[C#] Visual Studio start z bazą danych

Witam.

Jestem średnio-początkującym programistą. Jestem na etapie pisania gry w języku C# (Windows Forms Application). Chciałbym teraz zrobić system zapisu i odczytu save’a. Tu pojawia się pytanie. Nie mam pojęcia jak się za to zabrać. Ogarnąłem tylko BinaryWriter i BinaryReader, ale chciałbym się dowiedzieć jak to jest z bazą danych? Szukam po YT, po forach i tylko pokazują jak zrobić to wizualnie, to ok działa, ale jak np z kodu zrobić wpis do bazy, np:

 

mam zmienną: public static int IlośćZabitych

Po każdej walce, robię inkrementację i chciałbym, żeby przy każdym uruchomieniu gry, żeby ta zmienna była zapisywana.

 

Co polecacie mi przejrzeć? Co poczytać? Jak to najlepiej zrobić?

Jak chcesz bardziej być bardziej pro to poczytaj/pooglądaj o Entity Framework.

mniej pro, poszukaj informacji w google

“c# insert into mssql”

“c# update mssql”

“c# select from mssql”

 

Ogólnie musisz gdzieś mieć “ConnectionString” czyli po prostu namiar na bazę (instancja, sposób logowania, login/hasło)… Chyba o tym, że musisz mieć jakąś bazę nie trzeba wspominać? :slight_smile:

PS: VisualStudio może Ci utworzyć taką lokalną bazę bez instalacji MsSql Servera (https://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms233763.aspx)