C++ Warcaby - od czego zacząć?


(Krzychu224) #1

Mam do napisania warcaby w C++ obiektowo. Moja wiedza, nie jest rozległa (umiem programować strukturalnie, gorzej z obiektówką + tutaj dochodzi obsługa grafiki itd.). Potrzebuje wskazówek od czego zacząć przy tworzeniu takiego programu. Z czym powinienem się zapoznać abym mógł napisać Warcaby? Program ma mieć interfejs graficzny, więc będzie musiał rysować planszę itd.


([alex]) #2

Zacząć zdecydowanie od wyboru środowiska: Builder, Wx, Qt, Visual lub np zwykłe glupie Allegro.


(Krzychu224) #3

Najprawdopodobniej będzie to Visual 2010 bo w nim w większości pracowałem. Program pisany pod MFC lub SDI.


(Sawyer47) #4

Jakaś biblioteka graficzna - tego jest dużo

→ GTK+

→ Qt

→ SFML

→ Cairo

itp., itd.

Co do samych warcabów to takie słowa kluczowe jak drzewo gry, min max, alfa beta


([alex]) #5

nr47 , Poco jeszcze jakaś biblioteka graficzna do warcabów? Wystarczy kilka Image nałożonych jeden na drugi z opcją przezroczystości.


(Sawyer47) #6

No ale te "Image" to też jakaś biblioteka być musi.


([alex]) #7

Przecież autor powiedział: "Najprawdopodobniej będzie to Visual 2010 bo w nim w większości pracowałem. Program pisany pod MFC lub SDI."


(Sawyer47) #8

Racja, kajam się. Tej odpowiedzi nie widziałem gdy pisałem posta.