Mam do napisania warcaby w C++ obiektowo. Moja wiedza, nie jest rozległa (umiem programować strukturalnie, gorzej z obiektówką + tutaj dochodzi obsługa grafiki itd.). Potrzebuje wskazówek od czego zacząć przy tworzeniu takiego programu. Z czym powinienem się zapoznać abym mógł napisać Warcaby? Program ma mieć interfejs graficzny, więc będzie musiał rysować planszę itd.
Zacząć zdecydowanie od wyboru środowiska: Builder, Wx, Qt, Visual lub np zwykłe glupie Allegro.
Najprawdopodobniej będzie to Visual 2010 bo w nim w większości pracowałem. Program pisany pod MFC lub SDI.
Jakaś biblioteka graficzna - tego jest dużo
→ GTK+
→ Qt
→ SFML
→ Cairo
itp., itd.
Co do samych warcabów to takie słowa kluczowe jak drzewo gry, min max, alfa beta
nr47 , Poco jeszcze jakaś biblioteka graficzna do warcabów? Wystarczy kilka Image nałożonych jeden na drugi z opcją przezroczystości.
No ale te “Image” to też jakaś biblioteka być musi.
Przecież autor powiedział: “Najprawdopodobniej będzie to Visual 2010 bo w nim w większości pracowałem. Program pisany pod MFC lub SDI.”
Racja, kajam się. Tej odpowiedzi nie widziałem gdy pisałem posta.