[C++/WinApi] tekst w komunikacie

Jak zrobić żeby w tekście komunikatu wyświetliło mi tekst pobrany z klawiatury? Albo jakikolwiek tekst zawarty w jakiejś funkcji wcześniej zdeklarowanej. Program:


#define WIN32_LEAN_AND_MEAN

#include

int WINAPI WinMain(HINSTANCE hInstance, HINSTANCE hPrevInstance,

LPSTR lpszCmdLine, int nCmdShow)

{

MessageBox (NULL, “tekst…”,“Komunikat”, NULL);

return 0;

}


Pobrać ten tekst z klawiatury i go wyświetlić. Ale jak chcesz pobrać tekst z funkcji? Tak żeby ona go zwróciła? Jak tak to tu masz kod:

#define WIN32_LEAN_AND_MEAN

#include 


CHAR *testfunc()

{

   return "Przykladowy tekst";

}


int WINAPI WinMain(HINSTANCE hInstance, HINSTANCE hPrevInstance,

LPSTR lpszCmdLine, int nCmdShow)

{

   MessageBox (NULL, testfunc(),"Komunikat", NULL);

   return 0;

}

Dzięki, rzeczywiście zapomniałem że wskaźnik trzeba dać.

A jak pobiera się z klawiatury tekst? np. żeby podać imię itp…

w konsoli to żaden problem ale jak tu to zrobić…

Robisz dialogboxa(np.) z texteditem, po zamknięciu pobiera tekst z tego edita i go wyświetla.

ok dzięki

Drobna uwaga do zmodyfikowanego przykładu - jeśli zwrócisz wskaźnik do zmiennej lokalnej jak powyżej, to dostaniesz śmieci.