[C++/WinApi] tekst w komunikacie


(Tomsoad) #1

Jak zrobić żeby w tekście komunikatu wyświetliło mi tekst pobrany z klawiatury? Albo jakikolwiek tekst zawarty w jakiejś funkcji wcześniej zdeklarowanej. Program:


define WIN32_LEAN_AND_MEAN

include

int WINAPI WinMain(HINSTANCE hInstance, HINSTANCE hPrevInstance,

LPSTR lpszCmdLine, int nCmdShow)

{

MessageBox (NULL, "tekst...","Komunikat", NULL);

return 0;

}



(Fiołek) #2

Pobrać ten tekst z klawiatury i go wyświetlić. Ale jak chcesz pobrać tekst z funkcji? Tak żeby ona go zwróciła? Jak tak to tu masz kod:

#define WIN32_LEAN_AND_MEAN

#include 


CHAR *testfunc()

{

   return "Przykladowy tekst";

}


int WINAPI WinMain(HINSTANCE hInstance, HINSTANCE hPrevInstance,

LPSTR lpszCmdLine, int nCmdShow)

{

   MessageBox (NULL, testfunc(),"Komunikat", NULL);

   return 0;

}

(Tomsoad) #3

Dzięki, rzeczywiście zapomniałem że wskaźnik trzeba dać.

A jak pobiera się z klawiatury tekst? np. żeby podać imię itp...

w konsoli to żaden problem ale jak tu to zrobić...


(Fiołek) #4

Robisz dialogboxa(np.) z texteditem, po zamknięciu pobiera tekst z tego edita i go wyświetla.


(Tomsoad) #5

ok dzięki


(Ryan) #6

Drobna uwaga do zmodyfikowanego przykładu - jeśli zwrócisz wskaźnik do zmiennej lokalnej jak powyżej, to dostaniesz śmieci.